تعبیر جالب آیت‌الله العظمی بهجت درباره شیطان

 bahjat_l_95690_145386 حضرت آیت الله بهجت به من گفتند که خیلی کار خوبی کردید، چون اگر شیطان عالِم بود، کافر نمی شد. آیت الله جباری عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع شرکت کنندگان در اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی که در جوار امام زاده عباس ساری در حال برگزاری است ابراز داشت: متصدیان امور حوزه های علمیه، مردم را به جایگاه های بلند معنوی رهنمون می کنند و این امر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: در اداره حوزه، کارها باید برای خدا باشد و تحت تاثیر قرار نگیریم.

آیت الله جباری که یازده سال شاگردی مرحوم آیت الله العظمی بهجت را در کارنامه خود دارد به خاطره ای از دیدار با آن مرحوم پرداخت و گفت: یکبار ایشان از من سوال کردند: “شما در مازندران حوزه هم دارید؟” به ایشان عرض کردم: “مسئولیت دو حوزه را دارم و یک حوزه را هم قرار است تجدید بنا کنیم.” ایشان فرمودند: “خیلی کار خوبی کردید. شیطان اگر عالم بود، کافر نمی شد.”

وی ادامه داد: شیطان اگر عالم بود، می فهمید که خاصیت خاک، رشد است و خاصیت آتش، سوزاندن است؛ همچنین وقتی خدا یک چیزی را می فرماید، دلیل نمی خواهد. و نکته دیگر آنکه شیطان از کجا می دانست که بنی آدم در آینده چگونه خواهد بود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از مازندران به عنوان دیار ولایت یاد کرد و بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه در سراسر کشور تاکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 12