شناخت و کسب معرفت رسالت مهم شیعه در دوران غیبت است

IMAGE635057309798281250نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که وظیفه شیعه در عصر غیبت تنها دعا کردن و پیروی لسانی از امام زمان نیست، گفت: امام شناسی و معرفت شناسی رسالت مهم شیعه در دوران غیبت است.

 آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، با بیان این که شادی برای ائمه تعظیم شعائر دینی در جامعه است، اظهار داشت: همان گونه که شادی برای ائمه جزء شعائردینی است، عزاداری در ایام شهادت ائمه نیز جرء شعائردینی محسوب می شود.

وی با تأکید براین که رهبران فکری جامعه باید رسالت آگاه سازی جامعه را به درستی انجام دهند، افزود: ملت ما نیز به ویژه نسل جوان هم امام زمان شناس باشند و هم شخصیت امام را به خوبی بشناسند و هم وظایف خود را در برابر امام به درستی انجام دهند.

آیت الله نمازی نیمه شعبان را روز میلاد مبارک مصلح بشریت، مصلح جهانی و منجی بشریت حضرت مهدی(عج) و روز امید ملت ها و بشریت دانست و گفت: امروز همه زمینه ها و مقدمات ظهور در دنیا مشهود است و ظلم و ستم و بیدادگری به آرامی‌ دنیا را فرا گرفته است.

وی افزود: مردم اروپا و آمریکا امروز به دلیل عدم اجرای عدالت در این کشورها با راهپیمایی و تحصن و تعطیلی مراکز صنعتی و دولتی نسبت به اجرای طرح ریاضت اقتصادی به رهبران خود معترض شده اند.

امام جمعه کاشان وضعیت کشورهای آسیایی و خاورمیانه را نیز بحرانی خواند و گفت: انفجارهای پی در پی در عراق، اشغال افغانستان از سوی آمریکا و ناتو، بمباران روزانه پاکستان با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، حضور صدهزار تروریست کشورهای اروپایی و آفریقایی با حمایت و هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و قتل عام مسلمانان سوریه با دلارهای مسلمانان کشورهای عربستان و قطر همه نشانه افزایش ظلم و ستم و بیدادگری در دنیا و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت است.

آیت الله نمازی با اشاره به این که ظلم و ستم در دنیا باعث شده است تا ملت های جهان از رهبران خود مأیوس شوند گفت: مأیوس شدن ملت های جهان از رهبران خود زمینه را برای جستجوی منجی که بتواند با آمدن خود اصلاحات را انجام و بشریت را از این نابسمانی و سرگردانی نجات دهد فراهم کرده است.

وی یادآورشد: موضوع مصلح و منجی در همه ادیان آسمانی مطرح شده است و در آیین مسیحیت نیز اعتقاد دارند حضرت مسیح(ع) خواهد آمد و جهان را به سوی عدل و داد هدایت خواهد کرد که اعتقاد شیعه نیز برهمین منوال است، اما آن مصلحی که خواهد حضرت مهدی(عج) است و حضرت عیسی(ع) نیز هنگام ظهور خواهد آمد و از امام زمان حمایت و پشتوانه امام زمان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به روایات ظهور امام زمان(عج) در مکه گفت: بعد از ظهور، امام زمان(عج) در مکه به خانه خدا تکیه می زند و حضرت عیسی از آسمان نازل می شود و با امام زمان بیعت می کند و پشت سر امام زمان نماز را اقامه می کند

آیت الله نمازی یکی از وظایف شیعه را امام شناسی و معرفت شناسی دانست و از برگزارکنندگان مجالس جشن نیمه شعبان خواست در مساجد و تکایای سراسرکشور برای معرفی شخصیت امام زمان(عج) از علما دعوت کنند تا جامعه نسبت به امام زمان بیش از پیش معرفت پیداکند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تأکیدکرد: وظیفه شیعه در عصر غیبت تنها دعا کردن و پیروی لسانی از امام زمان نیست، بلکه باید در شرایط سخت شیعه بودن را برای مردم در جشن ها بیان کرد که شیعه اهل ایمان، پاکی، تقوا، طهارت، صداقت است و اهل دروغ و غیبت و تهمت و کسب مال حرام و تعرض به حقوق دیگران نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 4 =