آیت‌الله العظمی مکارم: تلاش برای جذب جوانان جهاد فرهنگی است

  IMAGE634950696518281250حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:تلاش برای جذب جوانان به سمت برنامه‌های مذهبی و قرآنی در شرایط کنونی نوعی جهاد فرهنگی است.

  معظم له  امروز(یکم تیرماه)در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد با اشاره به هجمه‌های فرهنگی غرب علیه اسلام و ایران خاطرنشان کردند: امروز جنگ میان حق و باطل شدت یافته و ابزارهای دشمنان هم پیشرفت کرده است.

ایشان افزودند: دشمنان سعی  می‌کنند به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای انواع مفاسد را به خانه‌های مسلمانان وارد کنند؛ اما باید بدانیم سرانجام وعده الهی تحقق می‌یابد و پیروزی با جبهه حق خواهد بود.

*در اسلام هیچ‌گاه جهاد تعطیل نمی‌شود

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مورد توجه قرار دادند و افزودند: امدادهای الهی و توجهات خداوند نصیب کسانی می‌شود که خالصانه در این کانون‌ها کار می‌کنند؛ در اسلام هیچ‌گاه جهاد تعطیل نمی‌شود هرچند ممکن است شکل آن در قالب‌های نظامی، فرهنگی و جهاد با نفس تغییر کند.

ایشان بیان داشتند: کار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تلاش برای جذب جوانان به سمت برنامه‌های مذهبی و قرآنی هم نوعی جهاد فرهنگی  در شرایط کنونی است

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفتند: زمان‌های فراغت از کار و تحصیل از جمله لغزش‌گاه‌هایی است که شیطان از آنها استفاده می‌کند، بنا بر این  باید به وسیله برنامه‌های ورزشی، هنری و فرهنگی با درون‌مایه مذهبی و قرآنی در مقابل هجمه شیطان ایستادگی کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به  آیاتی از قرآن در مورد حقیقت و باطل اظهار داشتند: قرآن کریم باران را دستمایه یکی از مثال‌های خود قرار داده و می‌فرماید بارانی که از ابرها می‌بارد بر همه زمین‌ها جاری شده و هر زمینی به تناسب خود از آن استفاده می‌کند.

 ایشان خاطرنشان کردند:باران رحمت الهی نیز همین‌گونه است و قلب‌های انسان‌ها بنا به ظرفیت خود از این رحمت واسعه بهره‌مند می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان این که حق و باطل از آغاز آفرینش انسان تاکنون با هم در نبرد هستند افزودند: اینکه هر کس به چه تناسب از رحمت الهی استفاده می‌کند یا بهره‌ای از آن نمی‌برد موجب می‌شود که انسان در جبهه حق و باطل قرار گیرد.

ایشان اضافه کردند: همان طور که باران پاکیزه و لطیف بر روی همه زمین‌ها می‌بارد و ممکن است با گل و لای مخلوط شود باران رحمت الهی نیز بر حق و باطل می‌بارد و در این میان انسان‌های پیرو شیطان و باطل حقیقت را به انواع خرافات، بدعت‌ها و دروغ‌ها آلوده می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که کف‌ها و آلودگی‌ها بر روی سیلاب حاصل از باران دیده می‌شوند گفتند: با این حال پس از اینکه سیل فرو نشست گل‌ها و کف‌ها نیز از بین می‌روند و آب پاکیزه نمایان می‌شود؛ حق و باطل نیز چنین هستند و سرانجام حقیقت در برابر چشمان همگان رخ می‌نمایاند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 2 =