اداره حوزه به شکل سنتی و با اتکا به مردم، مطالبه رهبری و مراجع است

IMAGE635018009288906250 حجت الاسلام فرحانی با بیان این که انتظار رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، اداره حوزه به شکل سنتی و با اتکا به مردم است، تصریح کرد: این بزرگان اعتقاد دارند حوزه باید با یک تشکیلات مختصر بار سنگینی را که در عصر غیبت بر عهده گرفته و در حال حاضر نیز به سرمنزل مقصود رسانده که نتیجه آن جمهوری اسلامی است در آینده نیز هم این برنامه ها ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، سرپرست معاونت آموزش و امور حوزه ها، از برگزاری چهار کمیسیون تخصصی حوزوی در چهار نقطه کشور خبر داد و گفت: این کمیسیون های چهارگانه شامل آموزشی پژوهشی، تبلیغی تهذیبی، امور حوزه‌ها و امور طلاب و برنامه‌ریزی و پشتیبانی است که از سوی دبیرخانه مشترک اجلاسیه مدیران تنظیم شده است.

وی با بیان این که توقع رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید اداره حوزه به روال سنتی و با اتکا به مردم ولایت مدار است، تصریح کرد: این بزرگان اعتقاد دارند حوزه باید با یک تشکیلات مختصر بار سنگینی که در عصر غیبت بر عهده گرفته و در حال حاضر نیز به سرمنزل مقصود رسانده که نتیجه آن جمهوری اسلامی است در آینده نیز هم این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که کمیسیون دوم حوزه که به میزبانی مازندران در حال برگزاری است کمیسیون مالی اداری و طرح و برنامه است، خاطرنشان کرد: خروجی این کمیسیون ها حوزه را در راه رسیدن به مطالبات رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید یاری خواهد کرد.

وی با بیان این که در این کمیسیون‌های تخصصی محورهای پیشنهادی حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: پس از بررسی مناسب و ارائه پیشنهادات لازم سندی در این کمیسیون ها تهیه خواهد شد که به منظور بررسی تصویب نهایی در اجلاسیه مدیران حوزه آماده خواهد شد.

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که عنوان کرد: نتیجه مهم کمیسیون های چهارگانه که به میزبانی استان‌های مختلف در حال برگزاری است این است که ما راهکارهای استقلال مالی، کوچک کردن تشکیلات حوزه و اتکا بیشتر حوزه به منابع مردمی و وقف را ترغیب می کنیم.

وی با بیان این که در کمیسیون اول راهکارهای لازم برای توسعه تبلیغ و تهذیب در مدارس علمیه مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: به حتم  خروجی هر یک از این کمیسیون های چهارگانه زمینه ای را برای توسعه و رونق فعالیت حوزه های علمیه در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام فرحانی رسالت بزرگ حوزه را تبلیغ و دفاع از دین دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه با محور قراردادن طرح هجرت، هجرت علما از قم و حضور علما در شهرها و روستاهای مختلف تلاش های گسترده ای را در جهت ترویج اسلام ناب در کشور صورت داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن مسأله تهذیب و تربیت معنوی طلاب، تصریح کرد: این دو موضوع مهم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است که حوزه با جدیت در جهت تقویت آن تلاش می کند و این مبحث نیز خروجی بود که در کمیسیون اول آن را دنبال کردیم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15