تکفیری‎ها سر از بدن شیخ شحاته جدا کرده و پیکر یارانش را سوزاندند/ خودروی پلیس در اختیار جنایتکاران بود

IMAGE635077735973437500یکی از اندیشمندان شیعه مصر  از بریدن سر شیخ حسن شحاته، کشته شدن ۴شیعه دیگر بر اثر ضربه، کشیدن پیکرها در خیابان ها و به آتش کشیدن پیکر ۲ تن از شهدا از سوی وهابی‎ها در این کشور خبر داد.

 دکتر محمود جابر، استاد دانشگاه و اندیشمند شیعه مصر  به تشریح جزئیات قتل ۵شیعه از سوی سلفی های این کشور پرداخت و گفت: بنده این جنایت را کاملا مشاهده کردم. در حالی که شیخ حسن شحاته به همراه اهالی روستا برای برگزاری میلاد امام زمان(عج) آماده می‎شدند بیش از ۳ هزار تروریست تکفیری مسلح از صبح در روستا حضور یافته و با محاصره خانه ها به هیچ کس اجازه خروج از منزل را ندادند.

 

وی افزود: این حمله ساعتها طول کشید و ما بارها با پلیس و نیروهای امنیتی تماس گرفتیم اما آنها تأکید داشتند که امنیت روستا در کنترل کامل است. پلیس نیز نه تنها هیچ عکس العملی از خود نشان نداد بلکه تعدادی از خودروها را نیز در اختیار حمله کنندگان قرار داد.

 

محمود جابر تصریح کرد: تروریست ها سر شیخ حسن شحاته را از بدن جدا کردند، سه تن دیگر نیز بر اثر ضربات متوالی حمله کنندگان جان خود را از دست دادند. تکفیری ها به این امر نیز بسنده نکرده و پیکرها را در خیابان ها بر روی زمین کشیده و ۲ پیکر را به آتش کشیدند.

 

استاد دانشگاه مصر، دولت را همدست جنایتکاران توصیف کرد و اظهار داشت: این جنایت از سوی تکفیری ها با همکاری دستگاه های دولتی رخ داد، زیرا با وجود این که فیلم های این جنایت منتشر شده و خبرنگاران نیز آن را مخابره کرده اند، اما هیچ فردی بازداشت نشده است.

 

وی با اشاره به علاقه شدید شهروندان روستا به شیخ حسن شحاته، ادامه داد: مراسم میلاد امام زمان(عج) بیش از ۱۰ سال است که در این روستا برگزار می شود و اهالی روستا به شدت دوستدار شیخ شحاته بودند. آنچه درباره حمله اهالی روستا به شیخ منتشر شد، کذب محض است و بنده کاملا از رابطه بسیار نزدیک اهالی با این فقید آگاه بودم.

 

محمود جابر از مواضع الازهر در قبال تشیع به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: متأسفانه الازهری که هم اکنون پیام محکومیت صادر می کند، بیش از یکسال است که در آتش فتنه می دمد. الازهر که به اعتدال و برادری اسلامی معروف بوده هم اکنون به عاملی برای فشار علیه تشیع مبدل شده است.

 

این اندیشمند شیعه مصر تأکید کرد: شیخ الازهر با متهم ساختن شیعیان به زدن اتهاماتی نظیر مزدوری جمهوری اسلامی ایران در این فتنه نقش داشت و بنده احتمال می دهم که این حمله به دستور شیخ الازهر رخ داده باشد.

 

وی بر پیگیری کامل حقوق شیعیان و قصاص جنایتکاران تأکید کرد و گفت: ما نمی خواهیم ماجرا به خشونت کشیده شده و جنجال بیافرینیم. ما از شیوه های قانونی برای قصاص جنایتکاران بهره می گیریم و با یاری گرفتن از دوستان داخلی و خارجی و سازمان های حقوق بشر از حق خود دفاع کرده و اجازه ضایع شدن خون شهدایمان را نمی دهیم.

 

محمود جابر با اشاره به درخواست دولت مصر مبنی بر عدم برگزاری مراسم سوگواری برای شهدای این جنایت، بیان داشت: شیخ شحاته و شهدای شیعه به درخواست دستگاه های امنیتی مصر بدون هیچ مراسمی به خاک سپرده شدند. ما نمی خواهیم این فتنه ادامه یابد، بلکه با مجازات عاملان این جنایت درصدد خاموش ساختن آتش فتنه هستیم

عکسی که بی‌تفاوتی ماموران در قبال کشتار شیعیان را ثابت می‌کند


  یکی از عکس های منتشر شده از این جنایت هولناک نشان می‌دهد که نیروهای پلیس، تنها نظاره گر این فاجعه بوده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کشتار وحشیانه شیعیان مصر، فطرت های پاک در سراسر جهان را آزرده کرد و نوعی انزجار عمومی در مصر و کشورهای دیگر شکل گرفت. این انزجار عمومی، حکومت مصر را به انفعال واداشت تا بیانیه صادر کند و ضمن محکومیت این جنایت، از پیگیری متهمان آن سخن بگوید اما یکی از عکس های منتشر شده از این جنایت هولناک نشان می دهد که نیروهای پلیس، تنها نظاره گر این فاجعه بوده اند و هیچ اقدامی برای جلوگیری از این جنایت به عمل نیاورده اند.

حال که مطالبه عمومی برای مجازات جانیان و قاتلان این فاجعه شکل گرفته است، باید منتظر بود تا ببینیم حاکمیت مصر، سراغ مسببین اصلی یعنی خطبای تندرو وهابی خواهند رفت یا خیر.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11