تربیت نیرو برای ترویج دین جایی غیر از حوزه ندارد / شوراهای استانی زمینه تحصیل تا سطح اجتهاد را فراهم کنند

boshehri_l92llll_156640  تربیت نیرو برای ترویج دین خدا جایی غیر از حوزه‌های علمیه ندارد. /مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر حضور علما و شخصیت‌های تأثیرگذار در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور خواستار برنامه‌ریزی و تمهید برای تحصیل و تدریس تا سطح اجتهاد در مناطق مختلف شد.آیت‌الله حسینی‌بوشهری امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان یزد حاضر شد.

وی در این جلسه از فرصت طلایی در اختیار مدیران مدارس علمیه سخن گفت و اظهار داشت: تربیت نیرو برای ترویج دین خدا جایی غیر از حوزه‌های علمیه ندارد و نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی نیز از خروجی‌های حوزه استفاده می‌کنند. بنابراین هر چه توان و مقدورات داریم باید برای تربیت مربیان و عالمان شایسته بگذاریم تا افتخار سربازی امام عصر‌(عج) و هدایت‌گری جامعه را برعهده بگیرند و باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببریم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری از مدیران و معاونان مدارس علمیه خواست که وقت‌گذاری بیشتری برای طلاب داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مدیران تنها مسئول حضور و غیاب طلاب نیستند، بلکه باید نقش پدر و مربی معنوی برای طلاب را ایفا کنند و طلاب نیز بدانند که مدیران خیرخواه آنان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه، لازمه توفیق در مباحث علمی را توجه به بنیه‌های اخلاقی دانست و گفت: همان گونه که در آغاز کار و دوره جدید مدیریت بیان شد شعار من در این دوره علم و اخلاق است، زیرا اگر علم و اخلاق را داشته باشیم بقیه امور نیز به خوبی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: اگر فردی مجهز به علم و اخلاق باشد در موضع‌گیری‌های سیاسی‌اش نیز موفق خواهد شد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: تحقق این شعار به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیازمند حمایت و همکاری مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه در سراسر کشور است.

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران مدارس علمیه به ابراز دیدگاه‌های خود پرداختند که از جمله آن می‌توان به اهمیت ادبیات عرب در کارآیی طلاب، تقویت مباحثه و توجه به وضعیت عمرانی مدارس اشاره کرد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری صبح امروز در جلسه شورای مدیریت حوزه علمیه استان یزد ابراز داشت: فلسفه وجودی حوزه‌ها در عصر غیبت، تربیت مدافعان حریم دین خدا و ارزش‌ها و آرمان‌های اهل‌بیت (ع) است.

وی‌ افزود: باید از تمام ظرفیت خود برای برنامه‌ریزی و طراحی سازوکار مناسب جهت رسیدن به این امر استفاده کنیم تا با تربیت طلاب دانشمند و متخلق ، شهر‌ها و نقاط مختلف کشور از حضور شخصیت‌های علمی و تاثیرگذار بهره بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه بار سنگین شوراهای استانی مدیریت حوزه‌ را تدبیر برای تربیت طلاب در سطح اجتهاد دانست و گفت: این‌گونه نشود که طلبه‌ها لزوما بعد از مدتی به قم بروند و شهر‌ها از حضور علما و فضلا خالی شود، بلکه باید در استان‌های مختلف دروس پررونق در تمام سطوح تحصیلی داشته باشیم.

وی با تجلیل از دیانت در استان یزد و محبوبیت علما و روحانیون این استان در بین مردم گفت: شخصیت‌هایی چون آیت‌الله سیدمحمدکاظم یزدی، آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری، شهید صدوقی، مدرسی‌ها و ده‌ها و صدها نفر از بزرگان علمی و معنوی از این خاک عالم‌پرور برخاسته‌اند و تلاش‌هایی که هم‌اینک برای توسعه کمّی و کیفی حوزه‌ علمیه استان در حال انجام است قابل تقدیر می‌باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ابراز امیدواری کرد: چهره‌ جدیدی از حوزه در این استان شکل بگیرد و شاهد تأسیس مدارس علمیه جدید و مراکز تخصصی در آن باشیم.

وی دعوت از اساتیدی که توانایی تدریس دروس خارج را دارند ضروری دانست و گفت: ظرفیت لازم برای توسعه بیش از پیش حوزه‌ها در استان یزد وجود دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 9