امام جمعه مشهد: بی تفاوتی به بدحجابی ریشه دین و اجتماع را می سوزاند

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

آیت الله علم الهدی  عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با انتقاد از کم کاری دستگاه های مسؤول در مقابله با بدحجابی، خطاب به مردم تأکید کرد: حال که دستگاه های مسؤول اقدام نمی کنند، خودتان وارد میدان شوید؛ بدحجابی یک منکر شرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب گفت: در سال ۱۳۱۴ در چنین روزی، جمع کثیری از همشهریان ما به عنوان دفاع از عفاف وحجاب و علمای دین در مسجد جامع گوهرشاد تجمع کردند؛ رژیم برای تفرق آنان ابتدا به دستگاه های پلیسی و بعد به ارتش روی اورد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: با دخالت دستگاه های فرماندهی نظامی از تهران، ارتش برای سرکوبی مردم مأموریت یافت؛ از این رو بیستم تیرماه درب های ورود و خروج مسجد را بسته و در سحرگاه ۲۱ تیر از پشت بام مسجد همه را به گلوله بستند و پنج هزار پیر و جوان و زن و مرد بی دفاع را به خاک و خون کشیدند. اجساد مطهر شهدا نیز توسط ۵۶ کامیون ارتش به گودال خشت مال ها(انتهای خیابان دانش شرقی کنونی) حمل و به شکل دسته جمعی بدون غسل و کفن و گمنام دفن شد و چند کامیون هم در باغ خونی واقع در خیابان عنصری دفن کردند به همین خاطر مردم تا مدت ها دنبال اجساد عزیزانشان بودند.

پیشینه مقابله با بدحجابی برای نسل امروز تبیین شود

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: کشف حجاب از مشهدی ها این چنین قربانی گرفته و شما میراث داران چنین دلاورانی هستید که تا پای جان در دفاع از حجاب و عفاف و ناموس خود ایستادند. این واقعیت ها باید توسط جریان های فرهنگی به دختران و زنان ما منتقل شود تا بدانند این جنایت ها همه برای مقابله با حجاب بود زیرا دشمن حجاب را پرده دین می دانست و مطمئن بود با کشف حجاب، براندازی دین آسان خواهد شد.

مسؤولان، کِی و کجا می خواهند کار فرهنگی انجام دهند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بدحجابی، مبارزه صریح با تمام ارزش های دینی است، ادامه داد: امروز هم دشمن با رواج بدحجابی در پی بی دین سازی جامعه است؛ وقتی صحبت از مقابله با بدحجابی می شود، می گویند خشونت درست نیست باید کار فرهنگی کرد، اما کدام کار فرهنگی؟ با این که امروز روز حجاب است هیچ یک از رسانه ها، روزنامه ها و رسانه ملی حتی در حد نقل پیشینه مقابله با بدحجابی به این مهم نپرداخته اند. پس کِی و کجا می خواهید کار فرهنگی انجام دهید؟

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ تأکید کرد: شما مردم خود به فکر باشید هم چنان که اگر ویروس وبا واگیر شود شما منتظر اقدام دستگاه های بهداشتی نمی مانید و خود دست به کار می شوید، در برابر بی حجابی هم خود وارد میدان شوید چرا که بی حجابی نسبت به ایمان جوانان شما به مراتب خطرناک تر از ویروس بیماری است و گذشته از وجهه دینی و اسلامی آن، اساس خانواده را از هم می پاشد.

بی تفاوتی به بدحجابی ریشه دین و اجتماع را می سوزاند/ تذکر لسانی بدهید حتی اگر به شما توهین شود

امام جمعه مشهد خطاب به مردم یادآور شد: حال که دستگاه های مسؤول اقدام نمی کنند، خودتان وارد میدان شوید؛ بدحجابی یک منکر شرعی است و امربه معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب؛ تذکر لسانی بدهید حتی اگر به شما توهین شود.

آیت الله علم الهدی افزود: چرا باید در ماه مبارک رمضان در کنار حرم مطهر امام رضا(ع) شاهد وضع نابهنجار پوشش زنان باشیم و هیچ کس هم اعتراض نکند و همه منتظر پلیس بنشینند؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟ بی تفاوتی نسبت به بدحجابی، آفتی است که ریشه دین، زندگی و اجتماع را می سوزاند.

در زندگی انسانی و اسلامی غفلت وجود ندارد

خطیب جمعه مشهددر خطبه نخست نماز جمعه نیز به بررسی سبک زندگی اسلامی با توجه به دعای روز اول ماه مبارک رمضان پرداخت و با اشاره به فراز «نَبِّهْنِی فِیهِ عَنْ نَوْمَهِ الْغَافِلِینَ » در این دعا، اظهار کرد: از خواص ماه رمضان، بیدارسازی انسان از غفلت است؛ رابطه این بیدارسازی با سبک زندگی اسلامی این است که زندگی را از حالت غافلانه خارج می کند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خاطرنشان کرد: در زندگی انسانی غفلت وجود ندارد؛ این زندگی حیوانی است که مالامال از غفلت از بندگی خدا، توجه به همنوع و سرنوشت و آینده است.

آیت الله علم الهدی در پایان بر ضرورت بهره گیری از لحظات عاشقانه رابطه با خدا در شب و روز ماه مبارک رمضان برای رشد و تعالی روحی بیشتر، تأکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 6 =