امام جمعه فریمان: ماه رمضان ماه تقویت اخلاق سیاسی است

سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری،
امام جمعه فریمان بر ضرورت استفاده بهینه احزاب، گروه ها و افراد سیاسی از ماه مبارک رمضان برای تقویت تقوای سیاسی تأکید کرد و گفت: ماه رمضان ماه آشتی و دوستی، تقویت رشد فضاهای معنوی در زمینه سیاست و ترویج اخلاق سیاسی است.
حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی امام جمعه فریمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که خداوند همانگونه که در میان مکان ها خانه خود و در میان انسان ها پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) را برتری داده است، گفت: ماه مبارک رمضان نیز نسبت به بقیه زمان ها از برتری بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به تفاوت ها ماه مبارک رمضان نسبت به ماه ها و زمان های دیگر، ابراز کرد: در ماه رمضان درهای رحمت الهی به سوی بندگان باز است و مردم می توانند معنویت، تقرب به درگاه الهی و راه رشد و کمال را در این ماه بهتر از ماه های دیگر کسب کنند.
امام جمعه فریمان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان موانع تقرب الهی برداشته شده و شیاطین در این ماه در غل و زنجیر هستند و انسان بواسطه روزه داری می تواند بر هوای نفس خود غلبه کند.
حجت الاسلام طباطبایی افزود: همه فرصت ها برای رسیدن به مقام قرب الهی در ماه مبارک رمضان فراهم است و انسان با همت و اراده خود می تواند به مقامات معنوی برسد.
وی با تأکید بر این که جرائم و تخلفات در ماه مبارک رمضان کاهش چشمگیری دارد، گفت: توجه به معنویت و روزه داری انسان را از خطا و اشتباه باز می دارد و در این میان سیاسیون ما نیز چون از مردم جدا نیستد می توانند از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت تقوای سیاسی استفاده کنند.
امام جمعه فریمان با اشاره به آیه «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تـتـقون»، ابراز کرد: «لعلکم تتقون» در این آیه یعنی این که هدف روزه داری می تواند تقوا، خویشتن داری و مراقبت در مقابل آسیب های فردی، اجتماعی و سیاسی باشد.
حجت الاسلام طباطبایی بر ضرورت استفاده بهینه احزاب، گروه ها و افراد سیاسی از ماه مبارک رمضان برای رعایت و تقویت تقوا تأکید کرد و گفت: ضعف هایی که افراد قبل از ماه مبارک رمضان داشته اند را می توانند با تمرین در این ماه از بین ببرند و این رفتار را پس از ماه رمضان نیز ادامه دهند.

وی با بیان این که ماه رمضان را می توان ماه اخلاق سیاسی معرفی کرد، اظهار داشت: با پرهیز از اقدامات نادرست باید ماه رمضان را به عرصه آشتی و دوستی و تقویت رشد فضاهای معنوی در زمینه سیاست و ترویج اخلاق تبدیل کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =