حضرت آیت الله مکارم شیرازی : خطبا باید اتاق فکری داشته و محتوای لازم را در مناسبت های تبلیغی در اختیار روحانیان قرار دهند.

سومین نشست مبلغان نخبه و برتر با حضور آیت الله مکارم شیرازی
در آستانه ماه رمضان مطرح شد؛
تاکید آیت الله مکارم بر لزوم پرهیز از موازی کاری در عرصه تبلیغ/ تابوی منبر نرفتن افراد برجسته باید شکسته شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در سومین نشست مبلغان نخبه برتر کشور که در آستانه ماه مبارک رمضان در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، مهم ترین سرمایه جوامع مختلف را نیروی انسانی دانست و ابراز داشت: در بین نیروی انسانی، نخبگان حرف بالاتر را می زنند و باید به آنها بهای لازم داده شود چراکه در این صورت مشکلات حل خواهد شد.
این مرجع تقلید برگزاری نشست های مبلغان نخبه کشور و استفاده از ظرفیت آنان را اقدامی ستودنی ذکر و تصریح کرد: برای پیشرفت، برنامه های فردی مفید نیست از این رو باید سراغ برنامه ها و کارهای جمعی رفت.
از موازی کاری در عرصه تبلیغ اجتناب شود
وی با بیان این که باید در عرصه تبلیغ از موازی کاری اجتناب شود، خطاب به مبلغان نخبه کشور تصریح کرد: در برنامه های خود اولویت ها را مدنظر داشته باشید و متناسب با ظرفیت ها برای تحقق آن برنامه ریزی و تلاش کنید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از مهم ترین اولویت هایی که مبلغان نخبه می بایست به آن توجه کنند را مسائل اعتقادی ذکر و تاکید کرد: تا اعتقادات و باورهای جامعه تقویت و مستحکم نشود در سایر عرصه ها نیز توفیقی به دست نخواهیم آورد.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که مسائل اعتقادی در منابر باید مورد توجه قرار گیرد، ابرازداشت: یکی از مسائل دیگری که باید به آن توجه کرد موضوع شیعه هراسی و شیعه ستیزی است و وهابیت تکفیری از گسترش تفکر و مکتب اهل بیت به هراس افتاده اند.
وی با بیان این که سرمایه اصلی وهابیت تکفیری دروغ است، تصریح کرد: رسانه ها، صدا و سیما، خطبا و مبلغان باید اصیل ترین عقاید اسلام که متعلق به پیروان اهل بیت است را برای مردم تبیین کنند.
باید جلوی تندروی ها گرفته شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید جلوی تندروی ها را بگیریم، گفت: در منابر نباید نسبت به عقاید مذاهب دیگر تندروی صورت گیرد چراکه بهانه به دست دشمنان و بدخواهان می دهد.
وی خواستار گنجاندن شدن فن خطابه در دروس حوزه شد و گفت: امروز طلاب و روحانیان باید به سلاح بیان و قلم مسلح و مجهز باشند تا بتوانند رسالت تبلیغی خود را به درستی انجام دهند.
برجستگان هم باید منبر بروند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که عالمی که ناطق نباشد نمی تواند برای جامعه مفید باشد، تصریح کرد: نه تنها تبلیغ و خطابه کسر شان روحانی نیست بلکه مایه فخر و زینت است و باید این تابو شکسته شود که افراد برجسته نباید بر کرسی خطابه بنشینند.
وی در ادامه سخنان خود مبلغان را به تامین محتوای لازم تبلیغ توصیه کرد و گفت: خطبا باید اتاق فکری داشته باشند و محتوای لازم را تهیه و در اختیار روحانیان در مناسبت های تبلیغی قرار دهند. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مبلغان برای تبلیغ و هدایت جامعه به ویژه نسل جوان باید از ادبیات پر جاذبه استفاده کنند، یادآورشد: حتما در منابر باید آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) مورد استفاده خطبا باشد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم انسجام بین مبلغان به منظور تاثیرگذاری بیشتر تاکید کرد و گفت: یکی از طرق انسجام افزون بر برگزاری این گونه نشست ها و همایش، تهیه نشریه برای تحقق این امر است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز گوش شنوا برای شنیدن پیام اهل بیت(ع) در دنیا فراوان است، امروز مردم از مادی گرایی خسته شده و رو به معنویت آورده اند و در میان مذاهب اسلامی آنچه می تواند جامعه را اشباع کند مکتب حیات بخش اهل بیت است./



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 7