تأکید آیت الله موسوی جزایری بر اجرای طرح «عالم خانواده»

نماینده ولی فقیه در خوزستان جزایری خواستار اجرای طرحی با عنوان «عالم خانواده» و گفت: پزشک خانواده خوب است اما جامعه نیاز به طرح «عالم خانواده» نیز دارد و باید به این موضوع اهمیت دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه شنبه بیست و نهم تیر ماه در ضیافت افطار اداره کل بهزیستی خوزستان که در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، با تقدیر از عملکرد اداره کل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: گزارش های ارائه شده بسیار ارزشمند و خوب هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که بسیاری از نوابغ جهان یتیم بوده اند، ابراز داشت: حضرت امام خمینی(ره) در کودکی پدر خود را از دست و پس از چند سال مادر خود را نیز از دست دادند؛ همچنین علامه طباطبایی هم یتیم بوده اند و از سن کودکی بدون سایه پدر و مادر بزرگ شده اند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که جوانانی که زیر پوشش بهزیستی هستند باید در مساجد حضوری فعال داشته باشند، بیان داشت: امام جماعت مسؤول نمازگزاران است و اگر یکی از نمازگزاران مدتی در مسجد حضور پیدا نکرد، امام جماعت وظیفه دارد که جویای حال او و سبب عدم حضورش در مسجد را مطلع شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که ایران اسلامی متعلق به امام زمان(عج) است، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان این کشور باید در زیر پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت تربیت شوند و جوانان نیز برای مقابله با انحرافات سیر مطالعاتی داشته باشند.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش با بیان این که اجرای طرحی با عنوان «عالم خانواده» همچون پزشک خانواده در جامعه امروزی احساس می شود، خاطرنشان کرد: پزشک خانواده خوب است اما جامعه نیاز به طرح عالم خانواده نیز دارد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: با توجه به شبهات موجود در جامعه، در هر خانواده ای باید عالمی وجود داشته باشد تا بتواند به نیازهای دینی، مذهبی، اعتقادی پاسخگو باشد؛ بنابراین باید به این موضوع اهمیت دهیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3