«کافی» یک نفر بود اما هنر موج آفرینی داشت

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام ماندگاری  عضو اتاق فکرتبلیغ  با اشاره به هجمه اسلام ستیزی دشمنان، به بررسی روش تبلیغی حجت الاسلام کافی پرداخت و گفت: آقای کافی یک نفر بود، اما هنر داشت و در مملکت موج ایجاد کرد، اکنون سی هزار مبلغ می روند تبلیغ، اما نمی توانند موج ایجاد کنند در حالی که اگر درست کار کنیم خدا و اهل بیت(ع) و شهدا کمک می کنند.

  در ادامه سلسله نشست های نخبگانی جبهه فرهنگی انقلاب، شب گذشته سی ام تیرماه، طلاب مبلغ انقلابی میهمان ضیافت افطاری قرارگاه فرهنگی ولی امر مشهد بودند.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری عضو اتاق فکرتبلیغ  در این جلسه که به همت کارگروه تبلیغ این قرارگاه برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهادت حجت الاسلام حاج احمد کافی، خطاب به مبلغان جوان گفت: مرحوم کافی حقیقتا از سوی امام زمان(عج) دعا شده بود. کافی هرچه داشت از دعای امام زمان(عج) داشت، شما هم کاری کنید امام زمان برایتان دعا کند.

عضو اتاق فکرتبلیغ  با اشاره به تأثیرات توفیق الهی در پیشرفت نیروهای انقلابی به ویژه طلاب علوم اسلامی افزود: علم و مهارت و هنر ما در موفقیت ما اثر دارد اما هیچ چیزی به اندازه توفیق الهی موثر نیست، بنده با مرحوم ضابط هم حجره بودم، به شوخی می گفت تو تلویزیونی هستی اما واقعا به او غبطه می خوردم.

حجت الاسلام ماندگاری  عضو اتاق فکرتبلیغ با اشاره به نمونه هایی از توفیقات الهی در زندگی بزرگان، اظهار کرد: این توفیقات حاصل چند امر بود؛ اول این که به حرف هایی که می زدند باور داشتند، این جای تأسف دارد که گاهی پامنبری ها از ما بیشتر اعتقاد دارند، اگر از توکل و توسل و تهجد می گوییم باید در زندگی های خودمان بیشتر باشد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا وعضو اتاق فکرتبلیغ ادامه داد: دومین نکته، توسل به قرآن و اهل بیت(ع) بود، ما باید روزی یک روضه برای خودمان بخوانیم، صدقه را جدی بگیریم، صدقه این است که خیرخواه باشیم و دست دیگران را بگیریم، آن ها که توانستند موفق باشند توفیقاتشان بیشتر از علم و هنر و مهارتشان بوده، هرچه اخلاص بیشتر باشد اثر بیشتر است.

شهدا غبطه شرایط کنونی مارا می خورند

عضو اتاق فکرتبلیغ   یادآور شد: با وجود کثرت مبلغان خوب اما هنوز جای آقای کافی به طوری که بتواند عموم مردم جامعه را تحت پوشش قرار دهد، پر نشده است.

حجت الاسلام ماندگاری عضو اتاق فکرتبلیغ افزود: همه ما غبطه شهدا را می خوریم، ولی بنده با تمام وجود می گویم که شهدا غبطه شرایط کنونی مارا می خورند، به شرطی که درست کار کنیم، چرا که بستر برای کار کردن، بسیار فراهم است.

پروژه تبلیغ ضد اسلامی در هیچ زمانی مثل امروز قوی نبوده است

عضو اتاق فکرتبلیغ  با اشاره به برنامه های دشمنان نظام و اسلام، تصریح کرد: از رهبر معظم انقلاب پرسیدم فلسفه چفیه شما چیست؟ فرمودند دوستان اگر می دانستند که دشمن چگونه برای زمین زدن نظام آماده شده است حتما شمشیر بر می داشتند.

عضو اتاق فکرتبلیغ  و مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شگرد دشمنان در مقابله با نظام اسلامی سه محور دارد؛ ایجاد ابهام نسبت به مبانی اسلام، مبانی انقلاب، انتظار، تشیع که سستی در مبانی را به دنبال دارد، اختلاف افکنی و انزوای خواص و مردم از صحنه سیاست که راه حل آن بیان تکالیف و نیز تبیین برکات انقلاب است. این تبیین و پاسخ دهی وظیفه ما طلاب است.

وی با اشاره به گفته هنری کسینجر در اوایل انقلاب که «دین را به جنگ دین و روحانیت را به جنگ روحانیت بفرستید تا انقلاب نابود شود»، افزود: پروژه تبلیغ ضد اسلامی در هیچ زمانی مثل امروز قوی نبوده چرا که اسلام هیچ وقت اینقدر گسترده و موفق نبوده است.

کافی یک نفر بود اما هنر موج آفرینی داشت

حجت الاسلام ماندگاری  عضو اتاق فکرتبلیغ  خاطرنشان کرد: خلاصه کلام این که آقای کافی یک نفر بود، اما هنر داشت و در مملکت موج ایجاد کرد، اکنون سی هزار مبلغ می روند تبلیغ، اما نمی توانند موج ایجاد کنند. اعتقاد دارم اگر درست کار کنیم خدا و اهل بیت(ع) و شهدا کمک می کنند و مردم هم اگر ببینند روحانی اخلاص دارد و کاسب نیست حاضرند جانشان را برایش فدا کنند.

گفتنی است، در ابتدای جلسه حجت الاسلام ابوی ثانی، دبیر کارگروه تبلیغ قرارگاه و سید وحید موسویان مدیر قرارگاه فرهنگی ولی امر، دقایقی را به ارائه گزارشات مربوط به کارگروه تبلیغ و کلیت قرارگاه پرداختند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11