قرآن مرجعی برای حل مشکلات بشریت / اقدام ارزشمند وزارت ارشاد در حوزه قرآن و عترت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

عضو کمیسیون فرهنگی و عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ مجلس گفت: وزارت ارشاد چندین سال است که فعالیت جدی در حوزه قرآن و عترت دارد، لذا همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با تهران در مشهد هستیم که برپایی این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است.

 حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ  در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرآن و برگزاری چنین نمایشگاه‌های بین‌المللی، بر تمام مسلمانان جهان اسلام و فراتر از آن برای تمام بشریت تاثیرگذار است و باید این حرکت خداپسندانه در طول سال تداوم داشته باشد.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ ادامه داد: مشهد از دیرباز به دلیل حضور حافظان و قاریان برجسته ام‌القرا نامیده شده است و از سوی دیگر به دلیل وجود مرقد مطهر ثامن‌الحجج (ع) پایتخت معنوی نامیده شده بنابراین با ویژگی‌های یاد شده ضروری است که نمایشگاه قرآن و عترت در اولویت اول در مشهد و سپس تهران برپا شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی وعضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ اظهار داشت: با کیفیت‌ترین پژوهش های قرآنی و نیز تربیت نیروهای قرآنی از جمله حافظان و قاریان باوجود اینکه اینکه این شهر مانند دیگر شهرهای کشور از اعتبارات ملی کمتر برخوردار است گواه بر این ادعا است.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین سال است که بر خود وظیفه می‌داند که  فعالیت جدی در حوزه قرآن و عترت داشته باشد لذا همه ساله شاهد برپایی نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با تهران در مشهد هستیم که برپایی این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است که انتظار می‌رود برگزار کنندگان بر کیفیت و آن بیش از کمیت توجه کنند.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ ادامه داد: امسال ماه مبارک رمضان در فصل تابستان قرار گرفته است که در این ماه بسیاری از دوستداران اهل بیت(ع) برای زیارت به این شهر وارد می‌شوند و نیازمند برخورداری از تفرجگاه معنوی و قرآنی مانند نمایشگاه قرآن و عترت هستند که این مهم وقت بسیاری از زائران را پر می‌کند.

پژمانفر قرآن را مرجعی برای حل مسائل و مشکلات بشر خواند و افزود: باید توجه شود که توانمندی‌های بشر که در این نمایشگاه عرضه می‌شود چه به صورت مکتوب و چه غیر مکتوب الهام گرفته از کلام وحی باشد.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ افزود: اگر مردم به قرآن و مفاهیم قرآنی آشنا باشند، افراد متخلف در جامعه بسیار کم شده و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه قرآن در ایجاد نشاط معنویی در جامعه تاثیرگذار بوده و می‌تواند ترویج دهنده بسیار مناسب مضامین مذهبی برای نسل جوان جامعه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین سرمایه مسلمانان قرآن و احادیث اهل بیت(ع) است، گفت: بی شک نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ترویج آموزه‌های قرآنی و توجه نسل سوم و چهارم انقلاب به قرآن بسیار تاثیرگذار بوده و نقشی تعیین کننده دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =