ثبت وقفی در بیرجند برای اطعام عزاداران امام حسین

 گرایلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی وعضو اتاق فکر تبلیغ از وقف نیم روز آب، معادل شش ساعت از مزرعه و قنات پسوج به همراه دو قطعه زمین مزروعی و اشجار و متعلقات مربوطه برای اطعام عزاداران ابا عبدالله(ع) درشب عاشورا خبر داد.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی وعضو اتاق فکر تبلیغ از وقف نیم روز آب معادل شش ساعت از مزرعه و قنات پسوج به همراه دو قطعه زمین مزروعی و اشجار و متعلقات مربوطه خبر  داد و گفت: این وقف به منظور اطعام عزادارن اباعبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا در محل مسجد یا حسینیه روستای پسوج انجام شد.

عضو اتاق فکر تبلیغ واقف این وقف را آقای سید حسین حسینی معرفی کرد و افزود: ارزش این موقوفه یک میلیون ریال و درآمد سالیانه آن ۶۰۰ هزار تومان است.

حجت الاسلام گرایلی عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این که وقف احسانى عارى از منت و اقدامى است که ضمن داشتن اجر و ثواب برای واقف، تعدیل‌کننده ثروت در جامعه است،‌ گفت: ثمرات وقف بر هیچکس و به ویژه بر واقف پوشیده نیست چرا که این اقدام مهم و مثمرثمر ضمن اینکه موجب مقدرات رضایت الهی و شادی مؤمنان در هر دو دنیا می‌شود فواید بی‌شماری برای فرد واقف برجای می‌گذارد.

عضو اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: اگر به مسأله وقف به‌عنوان عمل معنوی هم نگاه کنیم شاید در بین اعمال عبادی همچون وقف، موجود نباشد که بعد از بسته شدن پرونده اعمال باز اجر و پاداش نصیب انسان شود و از آنجا که جهان آخرت نامحدود است پس باید توشه هم نامحدود و بسیار بزرگ باشد و با نگاه اقتصادی می‌توان به این مسأله رسید که افزون بر سود اخروی بی‌پایان برای واقف، دیگران نیز در این دنیا می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  و عضو اتاق فکر تبلیغ یادآور شد: وقف باید به ‌صورت شایسته برای مردم بازگو شود تا مردم نسبت به آن علم پیدا کرده و علاقه‌مند شوند و حتماً به این مسأله اشاره شود که نیاز نیست انسان سرمایه‌دار باشد تا بتواند وقف کند





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12