در دیدار مسئولین هیات مذهبی مشهد:هرنوع شلوغ کاری و هرج و مرج ، کبریت زدن به انبار باروتاست.

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

اگر آمریکا بتواند شیعه را بعنوان یک جریان خارج از اسلام نمایش دهد و باعث درگیری مسلمانان با یکدیگر شود ، مشکلش با ایران، سوریه ولبنان حل می شود.

در دیدار مسئولین هیئات مذهبی مشهد که در واکنش به اهانت به اهل بیت عصمت و طهارت تجمع کرده بودند

ظهر امروز مسئولین برخی هیات مذهبی مشهد که در اعتراض به اقدام اخیر علیه مقدسات شیعه در مشهد واکنش نشان داده بودند برای دادخواهی نزد آیت الله علم الهدی آمدند و با ایشان دیدار کردند، در این دیدار که در یک فضای صمیمی در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد. آقای ذاکریان به نمایندگی از جمع حاضر گزارشی از اتفاقات اخیر شهر و واکنش برخی هیات های مذهبی به بی احترامی به ساحت اهل بیت ، بیان کردند.

آیت الله علم الهدی با اشاره مشکلات عمده در شهر مشهد ، ریشه ی این اتفاقات را در سه بستر اجتماعی تحلیل کرد ، اولین بستر عده ای هستند که برای چهره شدن و بر طرف کردن عقب افتادگی های قبلی فضا را مناسب دیده وشروع به اظهار نظر میکنند. دوم افراد ساده لوح و فریب خورده ای که رشد سیاسی چندانی ندارند و در این قضایا نقش بازی می کنند . و سومین گروه افرادی هستند که با ویزای ۱۵ روزه زیارتی و بدون پیگیری های بعدی وارد مشهد و خاک ایران می شوند و خیلی راحت از این ورودی سودجویان بهره می برند.

آیت الله علم الهدی ضمن هشدار به مسئولان امنیتی و مردم عزیز اظهار داشت : ما در مشهد بر روی باروت زندگی میکنیم. اهل تسنن و عوامل وهابیت در این شهر در نقاط حساس و کلیدی حضور دارند .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گروههایی که در این روزها به مظلوم نمایی می پردازند گفت: البته توسعه اهل تسنن و وهابی گری را نباید با مسائل سیاسی توجیه کرد. این حرکت ها به دنبال توسعه وهابی گری نیستند بلکه بحث اینها سیاست زدگی است و دنبال ایجاد فتنه اند.

ایشان همچنین اظهار داشت : مهمترین وظیفه ما درحال حاضر رسیدگی به اتفاقات اخیر و بیداری است. و هرگونه عکس العمل متقابل ، مانند گرفتن مجالس لعن را طبق قتوای مقام معظم رهبری خلاف شرع اعلام کرد و هرنوع شلوغ کاری و هرج و مرج را کبریت زدن به انبار باروت و باعث ایجاد فتنه دانست. و از همه ی شیعیان دلسوز اهل البیت خواست تا بگذارند مسئولین انتظامی و امنیتی کارشان را انجام دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11