آیت‌الله مکارم شیرازی:دشمنان شیعیان افرادی بی‌منطق، سنگ‌دل و خون‌ریز هستند

نماز و تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله مکارم شیرازی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امام علی(ع) اسطوره عدالت است، از شیعیان آن حضرت به عنوان افرادی فهمیده، آرام، با شخصیت و بدون خشونت نام برد و دشمنان آنان را افرادی بی‌منطق، خون‌ریز و سنگ‌دل خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام علی(ع) به پیشگاه امام زمان(عج)، ابراز امیدواری کرد که شیعیان آن حضرت در تمام کشورها از چنگال دشمنان رهایی یابند.
وی با بیان اینکه شیعیان هر روز در دنیا پیشرفت‌های چشمگیری داشته و می‌درخشند، گفت: شیعیان افرادی فهمیده، آرام، با شخصیت و بدون خشونت بوده و از سوی دیگر دشمنان آنها افرادی بی‌منطق، خون‌ریز و سنگ دل معرفی شده‌اند و این یک پیروزی برای شیعیان دنیا است.
این مرجع تقلید در ادامه به تفسیر آیه ۳۵ سوره احزاب پرداخت و با بیان اینکه ۱۰ گروه از مردان و زنان با فضیلت در این آیه معرفی شده‌اند، اظهار کرد: این آیه پیام‌های مهمی داشته و پاسخگوی نسبت‌های ناروایی است که از سوی دشمنان به اسلام داده می‌شود.
وی با بیان اینکه اسلام هزار و ۴۰۰ سال قبل بالاترین ارزش را برای جنس زنان قائل شده است، گفت: در عصر جاهلی زن جزء بشر محسوب نمی‌شد و از تمام حقوق اجتماعی محروم بود و زن و تولد دختر برای عرب جاهلی عیب مهمی محسوب می‌شد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به جایگاه دختران و بانوان در دین مبین اسلام، به بیان حدیثی از پیامبر اکرم‌(ص) در این‌ّباره پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اکرم‌(ص) فرمودند هر کس که خداوند سه دختر به او دهد و آنها را اکرام و احترام کرده و به خانه بخت بفرستد روز قیامت در کنار پیامبر حضور خواهد داشت.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در دنیای امروز زن به ابزاری برای هوس‌ها و وسیله‌ای برای تبلیغات کالا تبدیل شده است، گفت: محروم شدن دختران از ارث پدر و مادر برای زمان جاهلیت است ولی هنوز در میان برخی قبایل در این افکار وجود دارد و حق ارث دختران را نمی‌دهند.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم‌(ص) وقتی حضرت فاطمه(س) بر او وارد می‌شد تمام قامت از جا بلند شده و به استقبال او می‌رفت، ابراز کرد: این احترام هم به خاطر مقام فاطمه زهرا(س) بود و هم پیامبر با این کار با افکار جاهلیت مقابله می‌کرد.
وی از ایمان، راستگویی، انفاق، روزه‌داری و عفت به عنوان ویژگی‌های زنان و مردان با ایمان نام برد و گفت: برخی از امور بر عهده مردان و برخی بر عهده زنان گذاشته شده است و این تقسیم وظیفه بر اساس ساختار وجودی زن و مرد است و چنین امری به هیچ وجه بر خلاف عدالت نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امام علی(ع) اسطوره عدالت است و حتی نام این امام همام نیز عدالت را زنده می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم به حق این روز آتش کشورهای اسلامی خاموش شود.






یک نظر برای آیت‌الله مکارم شیرازی:دشمنان شیعیان افرادی بی‌منطق، سنگ‌دل و خون‌ریز هستند

  1. ناشناس گفت:

    یک دوست بشر:قتل وکشتار بی رحمانه شیعیان توسط تروریست های تکفیری و وهابی با چراغ سبز حامیان غربی و عربی و سکوت خفت بار سازمانهای بین المللی و حقوق بشری بشریت مدرن امروز را دچار وجدان درد نکرده است !!!جنایاتی را که نه چشم قادر به دیدن آن است و نه گوش را یارای شنیدن آن !از خوردن دل و جگر یک جوان سوری در مقابل دوربین ها تا نبش قبر بزرگان شیعه و سر بریدن اطفال بی گناه و کشتن شیعیان و سوزندان جسدشان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 3 =