آیت الله علم الهدی خطاب به رییس جمهور منتخب: مراقب باشید فتنه گران وارد نظام نشوند

آیت الله علم الهدی
امام جمعه مشهد با تأکید بر این که فتنه گران نباید وارد عرصه نظام نشوند، گفت: به فرموده رهبرمعظم انقلاب، مسأله اصلی در فتنه ۸۸ قانون شکنی و رفتار غیر نجیبانه عده ای بود که در مقابل قانون ایستادند و کشور را تا لبه پرتگاه بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با تأکید بر این که مسأله قدس قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مطرح بوده است، گفت: در سال ۱۹۵۸ میلادی در نخستین مرحله اشغال فلسطین، شهید نواب صفوی این جوان شجاع، غیور و دلاور، پنج هزار نیرو از ایران برای اعزام به فلسطین و جنگ با رژیم غاصب صهیونیست آماده کرد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: در ۱۹۶۸، دو میلیون اسرائیلی، هشتاد میلیون مسلمان را شکست دادند و اندکی پس ازآن انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و امام با انقلاب خود مسأله فلسطین را مجدد احیا کرد.

آیت الله علم الهدی در پاسخ افرادی که می گویند این راهپیمایی ها چه اثری دارد، خاطرنشان کرد: نتیجه این راهپیمایی ها این است که در گذشته دو میلیون اسرائیلی، ۸۰ میلیون مسلمان را شکست دادند اما اکنون اسرائیل در جنگ ۳۳روزه لبنان در مقابل رزمندگان حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله شکست می خورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم غزه نیز با الگوگیری از حزب الله لبنان در جنگ ۲۲ روزه اسرائیل غاصب را زمینگیر کردند به گونه ای که اسرائیل التماس می کند دیگر موشک نفرستید.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ تصریح کرد: اسرائیل غاصب بعد از این که از زورگویی نتیجه نگرفت، دست به توطئه فتنه زد و جنگ در سوریه را شروع کرد. این مشکلاتی که امروز در مصر می بینیم، دشمن در سال ۸۸ نقشه کشیده بود که اینها را در ایران اجرا کند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: به گفته رهبرمعظم انقلاب، مسأله اصلی درفتنه ۸۸ قانون شکنی و رفتار غیر نجیبانه برخی بود که در مقابل قانون ایستادند و کشور را تا لبه پرتگاه بردند.

آیت الله علم الهدی خطاب به رییس جمهور منتخب تأکید کرد: مراقب باشید فتنه گران وارد عرصه نظام نشوند.

حیا، عدم زیاده خواهی و آلودگی اخلاقی از ابعاد عفاف هستند

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در خطبه اول نماز جمعه نیز ابراز داشت: یکی از نکات مهمی که در دعاهای ماه رمضان مورد تأکید قرار گرفته است، عفاف است که یک عنصر آن، حیا است. فرد با حیا انسانی است که از این که غیر پوشیده در مقابل دیگران ظاهر شود حیا می کند. این فقط مربوط به زن ها نیست بلکه مردان نیز باید حیا را رعایت کنند.

امام جمعه مشهد گفت: عنصر دوم عفاف این است که انسان زیاده خواه و وابسته به غیر نباشد؛ زیاده خواه نبودن یعنی انسان به همان مقدار که دارد قانع باشد و برای بیشتر داشتن به دیگران وابسته نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، عدم آلودگی اخلاقی را سومین عنصر عفاف دانست و گفت: فساد اخلاق مانند سوهان است، آلودگی اخلاقی انسان را از عرصه بشریت جدا می کند. انسانی که مقام و ثروت دارد اما به فساد اخلاقی مبتلاست، از اوج عزت و آبرو سقوط می کند.

آیت الله علم الهدی یک اصل مهم در جملات دعاهای ادعیه روزانه ماه رمضا این است که انسان همه سود و سرمایه ای را که از نظر فکری و علمی دارد تنها در استخدام زندگی خود قرار ندهد بلکه به دیگران نیز کمک کند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تأکید بر ضرورت رسیدگی به ایتام و خانواده های بی سرپرست، اضافه کرد: نسبت به آینده خانواده های بی سرپرست بی تفاوت نباشید.

وی با بیان این که بر اساس آموزه های اسلام روابط باید براصل عاطفی مبتنی باشد، افزود: مردم در دنیای ارتباطات در عین توسعه و پیشرفت، به شیوه صحیح برقراری ارتباط واقف نیستند.

امام جمعه مشهد همچنین برگزاری ضیافت افطار در جوار حرم امام رضا(ع) را حرکتی ارزشمند و درخور تقدیر خواند.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8