خاطره ای از آیت الله العظمی بهجت (ره) قرائت دعای ابو حمزه در قنوت نماز وتر

  مرحوم آیت الله بهجت با بیان خاطره ای از معا صرین خود،ماجرای قرائت دعای ابو حمزه ثمالی در یکی از شب های ماه مبارک رمضان توسط هفتاد نفر از مومنین در قنوت نماز وتر را بیان کر ده اند
به گزارش خبر گزاری حوزه متن بیانات این عارف سالک وفقیه فقید شیعه به شرح ذیل است

مى شنیدیم و باور نمى کردیم، لذا به یکى از معاصرین ما گفته بودند:

در زمان ما در یک شب هفتاد نفر در قنوت نماز وتر دعاى ابوحمزه مى خواندند. ایشان بلند شده بود و خود در یکى از شب هاى ماه رمضان اِحصا(شماره) کرده بود و دیده بود در حرم حضرت امیر ـ علیه السّلام ـ و رواق و اطراف حرم، پنجاه نفر در قنوت وتر مشغول دعاى ابوحمزه هستند.

استاد ما «آیت اللّه شیخ محمّد حسین اصفهانى ـ رحمه اللّه » در ماه رمضان در هر شب صد رکعت و در هر رکعت ۱۰ مرتبه سوره ى توحید مى خواند.

از شاگردهاى آقا سیّد مرتضى کشمیرى ـ رحمه اللّه ـ نقل شده است که ایشان در عبادت کم نظیر بود و دو ساعت بعد از مغرب افطار مى کرد!

. . . این مطلب به یقین ثابت است و خیلى ها نیز نقل کرده اند که اگر از حال انسان معلوم شود که مى خواهد نماز شب بخواند، بیدارش مى کنند، بدون احتیاج به دعاها و آیات معهوده، و این بیدار کردن به طرق مختلف است، یا در مى زنند، و یا صدایى مى آید و یا او را به نام صدا مى زنند و….

*می‌شود نماز شب مانند نماز صبح عادی شود

شخص عربى براى من خدمت مى کرد، خواستم در پاداش زحماتش، نصیحتى به او کنم. گفت: هر نصیحتى مى خواهى بکن، فقط نگو نماز صبح بخوان! از قضا، همان را مى خواستم تذکر دهم. به او گفتم: هر وقت بیدار بودى یا توانستى، بخوان!

در زمان پهلوى، ترک نماز صبح در پیش مردم سهل و آسان شده بود، به طورى که براى تعریف از اشخاص هنگام خواستگارى، مى گفتند: نزدیکانش، و یا خود او نماز صبح مى خوانند.

گمان مى کنم نماز شب هم همین طور است، یعنى مى شود کم کم براى انسان عادى شود، و خوابیدن در آن وقت به بیدارى مبدّل شود، و اگر فرضا مزاحمت با خواب و وقت خواب او داشته باشد، مى تواند دو برابر آن را در روز بخوابد، ولو بعد از نماز صبح .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9