یکی از علمای بحرین در گفت‎وگو با رسا: آل خلیفه برای تغییر بافت جامعه شیعه به بیگانگان تابعیت بحرینی می‎دهد

شیخ عبدالله دقاق
نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران گفت: آل خلیفه برای تغییر بافت جامعه شیعه به سنی‎های بیگانه تابعیت بحرینی می‎دهد.

حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین و مدیر حوزه تخصصی الاطهار قم در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بررسی روند انقلاب مردمی و مشروع این کشور پرداخت و گفت: مثلث رهبری شجاع، حکیم و هوشیار نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم، حضور گسترده و پرشور ملت بحرین در انقلاب و همچنین تحکیم وحدت ملی و مطالبات مردمی عامل قدرتمندتر شدن انقلاب ملت بحرین است.

وی افزود: دامنه انقلاب مردمی در بحرین در پرتو رهبری شیخ عیسی قاسم از مرزهای کشور نیز فراتر رفته و به خارج از کشور رسیده است. گروه های معارض نظام نیز در گذشته دارای اختلافاتی بودند ولی هم اکنون این اختلافات به حداقل رسیده و رابطه بسیار خوبی میان معارضان وجود دارد.

حجت الاسلام الدقاق نقش علما را در انقلاب بحرین پررنگ خواند و تصریح کرد: علما قلب تپنده انقلاب بحرین هستند و نقش اصلی را در این انقلاب ایفا می کنند. مردم بحرین کاملا مومن هستند و بر اساس آموزه های الهی در برابر ظلم و ستم ایستاده و به ذلت و خواری تن نمی دهند.

نماینده رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: بحرینی ها به علما اعتقاد داشته و جدایی میان دین و علمای دین را نمی پذیرند. آنان به خوبی می دانند که تنها با پیروی از علما می توانند به موفقیت برسند.

وی ادامه داد: علما پایه های انقلاب به شمار می آیند، شورای اسلامی علما خاری در چشم دشمنان و یار و یاور شیخ عیسی قاسم است، حوزه های علمیه نیز به یاری رهبر شیعیان بحرین پرداخته و نقش عمده ای در تحقق اهداف انقلاب دارند، طلاب و فضلای بحرینی ساکن قم نیز با صدور بیانیه، تظاهرات و تحصن به یاری ملت بحرین و علمای این کشور به ویژه آیت الله عیسی قاسم می پردازند.

مدیر حوزه تخصصی الاطهار قم درباره دیدگاه شهروندان سنی بحرین در قبال انقلاب این کشور توضیح داد: شهروندان سنی به سه دسته وهابی های افراطی که دشمنی آنان با شیعیان بیشتر از نظام آل خلیفه است، سنی هایی که در کنار ما و در برابر ظلم و ستم نظام ایستاده و تعدای از آنان هم اکنون در زندان حضور دارند و شهروندان سنی که اکثریت را تشکیل داده و مواضع بی طرفی اتخاذ کرده اند، تقسیم می شوند.

حجت الاسلام دقاق تأکید کرد: اکثریت شهروندان سنی که بی طرف هستند به شدت از سوی نظام مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، اما با توجه به ظلمی که از سوی نظام سنی متحمل شده اند از به قدرت رسیدن شیعیان و ایجاد ظلم بیشتر واهمه دارند. این افراد مطمئنا به تدریج با واقعیت ها آشنا شده و از این تفکر دور خواهند شد.

این عالم بحرینی بیان داشت: متاسفانه برخی از رهبران سنی ها از بعد طایفه ای و مذهبی استفاده کرده و علیه شیعیان تبلیغ می کنند و سنی ها را از شیعیان می ترسانند. با وجود این شاهد هستیم که تمایل اهل تسنن به شیعیان بیشتر شده و مطمئنا خواهند فهمید که شیعیان برای همه ملت بپا خواسته و تنها اهداف شیعیان را پیگیری نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه آل خلیفه با گفت‎وگوی صوری درصدد تلف کردن وقت و دور زدن اهداف انقلاب است، گفت: آل خلیفه با این گفت وگوها می خواهد به جهانیان نشان دهد که طرفدار مذاکره است و می خواهد بحران را بر این اساس حل و فصل کند. نظام همچنین در پی ایجاد شکاف میان معارضان است، ولی این نقشه کاملا خنثی شده و معارضان با انگیزه بیشتری در برابر نظام ایستاده اند.

مدیر حوزه تخصصی الاطهار در بخش پایانی این گفت وگو درباره تلاش آل خلیفه جهت تغییر بافت شیعه جامعه، اظهار داشت: سیاست اعطای تابعیت به بیگانگان همچنان در بحرین ادامه دارد و هزاران سنی بیگانه از تابعیت بحرینی بهره مند می شوند تا بافت جامعه شیعه کشور بهم بخورد. این امر به صورت سری و از سوی دیوان پادشاهی صورت می گیرد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 11