هوشیاری علما،سلامت حرکت های اسلامی را تامین می کند

download (1)

اولین روز از همایش «اعتدال، هم‌بستگی امت اسلامی و رسالت علما» روز گذشته با حضور آیت‌ا… اعرافی، رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و ۱۵۰نفر از شخصیت‌های برجسته علمی ایران و افغانستان با هدف انس، الفت و هم‌بستگی بیشتر علمای مذاهب و آشنایی با خدمات جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های جامعه‌المصطفی‌العالمیه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد.در ابتدای این همایش، آیت‌ا… اعرافی در زمینه جریان‌های غالب حاکم بر گستره جهان گفت: امروز دو جریان در سطح جهان در حال فعالیت است؛ از یک‌سو سلطه‌خواهان و مستکبران با پشتیبانی آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل در جهان اسلام و به‌ویژه در خاورمیانه به دنبال سلطه و تسلط بر منابع، معادن و ذخائر جهان اسلام و همچنین تغییر فرهنگ امت‌های مسلمان به سمت موازین فرهنگ غرب هستند و از سوی دیگر جریان بیداری اسلامی، خونی تازه در رگ‌های ملل مسلمان تزریق کرده و حیاتی نو را به ارمغان آورده است. جریانی که با همه فرازوفرودها و چالش‌ها، واقعیتی است که نشانه‌های آن در چند دهه اخیر مشهود و ملموس است؛ جریانی که از پایگاه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد.
وی افزود: در شرایط امروز مهم‌ترین چالش ما نغمه‌های اختلاف و سازهای تفرقه‌افکنی است که بیگانگان در جای‌جای جهان اسلام نواخته‌اند.
اعرافی اظهار داشت: مهم‌ترین راه برای استمرار سلطه و تسلط فرهنگ بیگانه این است که امت‌های اسلامی، خود به جان هم بیفتند و تکفیر و ترور، راه‌های اهریمنی و شیطانی است که سلطه‌جویان برای تفرقه‌افکنی میان امت اسلام دنبال می‌کنند.
وی تصریح کرد: امت‌های اسلامی باید تکفیر، ترور، خشونت، تندروی و تعصب‌های جاهلانه را در میان امت‌های خود کنار بگذارند و راه اعتدال و هم‌بستگی را بپیمایند؛ راهی که همان گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب در میان همه مجاهدان است.
در ادامه رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: آنچه برای غرب مهم است و سرفصل همه فعالیت‌های او در خاورمیانه محسوب می‌شود، تأمین حکومت جعلی اسرائیل است و بس.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی افزود: سوریه به عنوان کشوری در خط مقدم جبهه، همواره برای اسرائیل یک خطر محسوب می‌شده است. مصر نیز با آن سابقه و قدمت تاریخی و فرهنگی و همچنین بهره‌مندی از جایگاه استراتژیک مهم، خطر بزرگ دیگری است که اسرائیل را تهدید می‌کند و در این زمینه سران اتاق فکر آمریکا و اسرائیل با تکیه بر فرماندهان و حکام نادان و مغرض برخی کشورهای اسلامی و پول‌های بی‌حسابی که در این راه صرف می‌شود، ارتش را در این دو کشور در مقابل مردم قرار می‌دهند و این دو تهدید جدی را به حاشیه و حتی انحطاط می‌کشانند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره کشتار بی‌شرمانه اخیر مردم بی‌دفاع مصر نیز گفت: این لکه ننگی که بر صفحه تاریخ نیروهای مسلح مصر نقش بسته است، به این سادگی پاک‌شدنی نیست و تا ابد باقی خواهد ماند.
وی تصریح کرد: رسالت امروز ما این است که نقشه‌های استعمار را بشناسیم و مراقب باشیم از هرگونه اختلاف، فتوای غیرمنطقی و هرگونه بی‌توجهی به اتفاقات دنیای اسلام پرهیز کنیم.
در پایان نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به زوال دوران حاکمیت غرب در جهان گفت: آینده جدیدی برای بشر در حال رقم خوردن است و در این شرایط حساس هر کسی که غفلت کند، شکست خواهد خورد.
وی افزود: با توجه به تحولات موجود در جهان، چنین تصور می‌شود که آمریکا و غرب، کشورهای شرقی و جهان اسلام، گزینه‌هایی هستند که آینده جهان را تحت تأثیر قرار خواهند داد و یکی از این سه قدرت بر آینده بشر حکومت خواهد کرد.
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: آمریکا و غرب با تمام توانمندی‌هایشان با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستند. اختلافات داخلی در آمریکا، رقابت‌های پنهان زیرپوستی در میان کشورهای اروپایی و جمعیت اندک آنان در مقایسه با جمعیت موجود جهانی، فراگیر شدن بیداری در سطح جهان، وجود رقیبان جدید و از همه مهم‌تر بی‌عدالتی ناشی از حاکمیت آمریکا بر سطح جهان، چالش‌هایی است که آمریکا و اروپا با آن درگیر هستند و این بیانگر آن است که این دو قدرت نمی‌توانند در آینده همچنان به سلطه خود ادامه دهند.
وی اضافه کرد: اختلافات داخلی کشورهای شرقی، رقابت پنهان و آشکارشان، دسترسی نداشتن کافی به منابع زیرزمینی و ذخایر لازم، وابستگی آن‌ها به گاز و نفت خاورمیانه، وابستگی آن‌ها به غرب در حوزه فناوری‌های پیشرفته و رابطه تجاری گسترده آن‌ها با آمریکا، تأییدی است بر اینکه آنان نیز نمی‌توانند حاکمان آینده کره خاکی باشند.
قمی ادامه داد: پررنگ‌ترین گزینه در بین نامزدهای سلطه بر جهان فراروی بشر، طبق پیش‌بینی کارشناسان، اسلام است. این کارشناسان، جمعیت انبوه و مناطق وسیع تحت لوای اسلام، ذخایر ارضی تحت اختیار، موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک مطلوب و جمعیت انبوه انسان‌های متعهد، اندیشمند و کارآمد را مهم‌ترین علل این برتری می‌دانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ وحدت، محکوم کردن اقدامات تروریستی در هر نقطه از جهان اسلام و علیه هر مذهب اسلامی از سوی علمای اسلام، شناخت اولویت‌های جهان اسلام نظیر قدس، تبیین فتاوای علمای اسلام در زمینه مقدسات، مقابله با تکفیر و حفظ حرمت مال و جان انسان‌ها برای عوام، مهم‌ترین عوامل پیروزی امت اسلامی در سطح بین‌المللی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =