آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی: نماز و مردم هر دو ستون دین‌اند

 IMAGE633933768234022500
حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی گفتند: هم نماز و هم مردم هر دو در کلام اهل‌بیت‌(ع) مورد تاکید قرار گرفته است و باید هر دو آنها مورد توجه علما و مبلغان دین قرار گیرد. حضرت آیت الله جوادی املی  در پیامی به اجلاس جهانی مساجد که با حضور اندیشمندان، علما، مسئولین کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران کنفرانس کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر این‌که ائمه جماعات مامور هستند ستون دین خدا را حفظ کنند گفتند: خدای سبحان در شریعت دین نماز را ستون معرفی کرده،‌ اگر حضرت ایشان که سخنانش باید محور حکمت باشد نماز را به عنوان ستون دین معرفی فرموده‌اند نباید بگوییم نماز بخوان  چون ستون دین اقامه کردنی نیست.

ایشان افزودند: این که گفته می‌شود صلاه عمود دین است، یعنی ستون بزرگ دین می‌باشد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به سخنان حضرت علی‌(ع) به مالک اشتر گفتند: حضرت علی‌(ع) به مالک می‌فرمایند«درست است که از نظر شریعت نماز ستون دین محسوب می‌شود، اما سیاست نیز به ستون دین وابسته است که همان مردم هستند و باید تامین امنیت و شغل آنها مورد توجه مسئولین قرار گیرد، مردم ستون دین هستند آن ستون را ستون دین یعنی نماز نگه می‌دارد و حسینیه و مساجد هستند که نماز را نگه خواهند داشت.

ایشان به اهمیت مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزودند: این کشور حوادث مختلفی دیده هر جا که مساجد وارد نشدند با شکست مواجه شد و اگر انقلاب اسلامی به ثمر رسید، به دلیل همراهی مساجد با نهضت عظیم اسلامی بوده است و این دو ستون (مردم و نماز) باید حفظ گردد.

معظم‌له تاکید کردند: هم نماز و هم مردم هر دو در کلام اهل‌بیت‌(ع) مورد تاکید قرار گرفته است و باید هر دو آنها مورد توجه علما و مبلغان دین قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله  جوادی‌آملی در توصیه به شرکت کنندگان و مخصوصا مبلغان دینی یازدهمین اجلاس جهانی مساجد تصریح کردند: امروز شما باید با مردم جلسات زیادی  داشته باشید و علاوه بر آن خودتان نیز باید با هم بحث‌های  طلبگی ار ادامه دهید و این‌گونه نباشد که بگویید فارغ‌التحصیل شده‌ایم؛ آغاز جهالت هر فرد زمانی است که بگوید، من فارغ‌التحصیل هستم. شما به عنوان عهده‌دار مساجد الهی کاری کنید که این ستون دین فعال و کارساز شود، شما این ستون را اقامه کنید، اگر این ستون اقامه شد که در دعای ندبه می‌خوانیم که خطاب به حضرت می‌فرماید؛ تو «آمده‌ای ستون دین را اقامه کنی»، اگر ما نتوانیم این ستون را حفظ کنیم، چگونه می‌توان منتظر آن منجی بشری بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =