حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛ عفاف جنسی، مالی و گفتاری کلیدی‌ترین مسأله در سبک زندگی

حجت الاسلام ناصر رفیعی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرهنگ سازی به معنای ایجاد زمینه اخلاقی در یک جامعه است، گفت: اصل صداقت، مسؤولیت پذیری و عفاف از کلیدی ترین مسائل در سبک زندگی است.

 حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) گفت: سبک زندگی اسلامی  نه دستوری است نه لحظه ای و آنی که  در این صورت باید فرهنگ سازی شود.
وی با بیان این که فرهنگ سازی به معنای ایجاد زمینه اخلاقی در یک جامعه است افزود: اصل صداقت، مسؤولیت پذیری و عفاف از کلیدی ترین مسائل در سبک زندگی است.
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به این که عفاف به معنای خویشتن‌داری و با حیا بودن است بیان داشت: در اندیشه اسلامی سه نوع عفاف وجود دارد که شامل عفاف جنسی، گفتاری و مالی است.
این کارشناس مسائل اجتماعی و تربیتی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در چند جا از سه الگوی عفاف یاد می کند و آنها کسی نیستند جز حضرت یوسف، حضرت مریم و دختر حضرت شعیب که الگوی بسیار مناسبی برای جامعه اسلامی به حساب می آیند.
حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: دلیل برهانی قرآن برای حفظ و اهمیت به حجاب، آرامش انسان و نبود آزار از سوی دیگران است.
 وی حفظ حریم خانواده و عدم تخریب اجتماع به خصوص جوانان جامعه را از آثار حفظ حجاب دانست و ادامه داد: جلوگیری از عوامل تحریک آمیز و داشتن تقوا دو عامل اصلی کنترل غریزه سرکش است.
 حجت الاسلام رفیعی گفت: متأسفانه فرهنگ گفتاری در میان جامعه ما کم شده است، در همین خصوص قرآن می فرماید با همدیگر محکم ، پاکیزه و پسندیده صحبت کنید.
 وی فحش و ناسزاگویی را آفت گفتار برشمرد و افزود: پیامبراکرم(ص) فرموده اند وای به حال کسی که برادر و خواهر خود را مورد ناسزا قرار دهد که در این صورت خداوند متعال  برکت را از رزقش کم کرده، او را به حال خود رها می کند و کسب معیشت و روزی را برایش تنگ و سخت می‌کند.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15