دیدگاه عجیب علمای وهابی عربستان درباره اخوان المسلمین

علمای وهابی عربستان سعودی با ابراز خرسندی از سرنگونی محمد مرسی در مصر، تأکید کردند که اخوان المسلمین دشمن اهل تسنن و خارج از دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای وهابی عربستان سعودی که تنها خود را نمایندگان اسلام می دانند و از به قدرت رسیدن جماعت اسلام گرای اخوان المسلمین در مصر به شدت ناراحت بودند، هم اکنون به انتقاد شدید از این حزب پرداخته و آن را دشمنان اهل تسنن معرفی می کنند.

شیخ صالح بن فوزان الفوزان از اعضای هیأت کبار العلمای عربستان در گفت‎وگو با روزنامه المدینه این کشور، تصریح کرد: هر که خود را منتسب به اسلام بداند، اما با اهل تسنن مخالفت ورزد مطمئنا جزء ۷۲ فرقه شکست خورده به شمار می آید و اخوان المسلمین نیز به همین دلیل جزئی از این ۷۲ فرقه است.

شیخ صالح بن محمد اللحیدان، یکی دیگر از اعضای هیأت کبار العلما نیز در مصاحبه با این روزنامه اظهار داشت: اخوان المسلمین، از اهل حق نبوده و هیچ ارتباطی با امت اسلامی ندارد.

شیخ صالح بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر اوقاف، ارشاد و امور اسلامی نیز خاطر نشان ساخت: دو رنگی، پنهان کاری و نزدیک شدن به کسانی که مصالح را تأمین می کنند از ویژگی های اخوان المسلمین است. آنها حقیقت خود را مخفی می سازند.

برخی دیگر از علمای وهابی سعودی نیز خاطر نشان ساختند که اخوان المسلمین همه تلاش خود را برای رسیدن به قدرت انجام می دهند و عقل پیروان خود را برای نشنیدن سخنان مخالفان آماده می سازند.

گفتنی است عربستان سعودی از اولین کشورهایی بود که به وسیله پادشاه خود، سرنگونی محمد مرسی را تبریک گفت.

کارشناسان بر این باورند که عربستان از قدرت گرفتن اسلام در مصر به شدت واهمه دارد و به همین دلیل همه توان خود را برای عدم رسیدن گروه های اسلام گرا به قدرت انجام می دهد.






یک نظر برای دیدگاه عجیب علمای وهابی عربستان درباره اخوان المسلمین

  1. محمد گفت:

    علمای وهابی عربستان خودشان دشمن اهل تسنن و خارج از دین اسلامند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 8