حجت‌الاسلام مشیری:خودپسند نبودن لازمه سبک زندگی دینی ـ‌ اسلامی است

MOSHIRI1 دبیر اتاق فکر تبلیغ استان خراسان با بیان اینکه رفتار خوب با خانواده یک ضرورت است، ابراز کرد: خودپسند نبودن و خدا پسند بودن لازمه سبک زندگی دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ استان خراسان در همایش سبک زندگی اسلامی که شب گذشته ۲ مردادماه در هشتمین شب برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه احترام به حقوق دیگران از دستورات الهی است، گفت: اجرای عدالت در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: انسان باید بداند همان مقدار که خودش حق رفاه و آسایش دارد دیگران نیز دارای این حقوق هستند از همین رو باید به اجرای عدالت که وظیفه الهی است عمل کنند.

مشیری با اشاره به اینکه عدالت در رابطه با خانواده و جامعه به کار برده می‌شود، گفت: نتیجه اجرای عدالات در جامعه آرامش، آسایش و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دومین مورد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مدارا کردن است، مدارا کردن با مردم بر اساس اصل انصاف را وظیفه هر فرد برشمرد و گفت: مدارا کردن با خانواده، والدین، همسر و فرزندان آرامش روان انسان را به همراه خواهد داشت.

دبیر اتاق فکر تبلیغ استان‌های خراسان تأمین رزق حلال خانواده را سومین اصل مورد تأکید اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تأمین رزق حلال برای خانوداه از مهم‌ترین مسئولیت‌های فرد است که در صورت عدم رعایت این اصل خانواده‌ای باقی نخواهد ماند.

وی با تأکید بر دیدن خوبی‌های دیگران ادامه داد: آنچه امروز باعث ایجاد طلاق در بین خانواده‌ها می‌شود چشم پوشیدن از خوبی‌های یکدیگر است که انسان را به تباهی می‌کشاند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ استان خراسان با بیان اینکه رفتار خوب با خانواده یک ضرورت است، ابراز کرد: خودپسند نبودن و خدا پسند بودن لازمه سبک زندگی دینی و اسلامی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 7 =