تلاش کشیش اسلام‌ستیز جهت قرآن‌سوزی مجدد/ کشیش قرآن‌سوز صدای رسانه‌های آمریکا را هم درآورد

روزنامه «هافینگتن پست» چاپ آمریکا با درج مقاله‌ای اعتراض‌آمیز، تصمیم مجدد «تری جونز»، کشیش اسلام‌ستیز اهل فلوریدا برای تکرار سناریوی سوزاندن قرآن را زیر سؤال برد.

خبرگزاری فارس: کشیش قرآن‌سوز صدای رسانه‌های آمریکا را هم درآورد

در مقاله‌ای که هفته گذشته در روزنامه هافینگتن پست (Huffington Post) به چاپ رسید، آمده است: سه سال پیش، یکی از تأسف‌برانگیزترین اپیزودهای زندگی آمریکایی رقم خورد؛ زمانی‌ که «تری‌ جونز»، ضمن سوزاندن قرآن اقدام به نامگذاری روزی به نام «روز جهانی سوزاندن قرآن» کرد.

رسانه‌ها سریع اقدام به انعکاس این خبر کردند و این به اصطلاح کشیش ناشناخته و تاریخ‌ مصرف گذشته را مشهور کردند و او را به آرزویش رساندند.

به گزارش شبکه تلویزیونی  تری جونز قصد دارد بار دیگر اهانت به ساحت قرآن کریم را تکرار کند اما این بار شهر «مالبری» فلوریدا را برای این کار انتخاب کرده است.

جونز که سوزاندن قرآن را اعتراض می‌خواند، ادعا کرده است که در هیچ یک از اعتراض‌ها به هیچ‌ وسیله‌ و روشی، هیچ‌گونه نفرتی نشان نداده‌ است! البته شاید او یک لحظه فراموش کرده که سوزاندن کتاب‌های دینی دلیلی جز نفرت نمی‌تواند داشته باشد.

وی همچنین گفته است که این نمایش‌های تبلیغاتی او ارتباطی به مسلمانان ندارد! البته درست می‌گوید. این نمایش‌ها به مسلمانان ربط ندارد به نیاز او برای جلب توجه ارتباط دارد.

ما نگران این بودیم که با انتشار این مقاله او را به هدفش برای جلب توجه نزدیک‌تر کنیم، به همین دلیل باید گوشه‌ای از بدنامی و منفور بودن تری جونز نزد مردم مالبری را ترسیم کنیم.

بلافاصله پس از انتشار خبر تصمیم جونز به رفتن به مالبری برای سوزاندن قرآن، صفحه‌ای در فیس‌بوک از سوی اهالی این شهر در مخالفت با سوزاندن قرآن در شهر مالبری توسط جونز ایجاد شد که «در مالبری نه» نام دارد. تاکنون عده زیادی از این صفحه استقبال کرده‌اند.

مسئول این صفحه نوشته است: چرا می‌خواهی به شهر کوچک مالبری که ادیان و فرهنگ‌های مختلف در صلح و آرامش در آن زندگی می‌کنند، بیایی؟ ما مالبری را اینگونه دوست داریم. چرا می‌خواهی به شهر ما بیایی و نمایشی از نفرت و نفاق به راه اندازی؟

خبرها حاکی است که شهردار شهر مالبری اعلام کرده است که ما از تری جونز حمایت نمی‌کنیم اما محلی که وی برای سوزاندن قرآن انتخاب کرده در منطقه روستایی «ویلو اوک» در حومه مالبری است و این منطقه در حوزه قدرت شهرداری مالبری نیست.

اما آقای شهردار این برنامه قرار است در حاشیه شهر تحت نظارت شما روی دهد و این سخن شما چیزی جز شانه خالی کردن از مسئولیت نیست.

در پایان این مقاله آمده است: مشخص است که اینجا آمریکا است و همه حق دارند. جونز حق دارد تا به دلقک‌بازی‌های خود ادامه دهد. مردم مالبری هم حق دارند که خواسته‌های خود مبنی بر به حاشیه راندن و نه سانسور شدن! جونز را مطرح کنند. البته حتی اگر همین کار را هم سه سال پیش درست انجام می‌دادیم و جونز به حاشیه می‌رفت و کسی به او و کارهایش اهمیتی نمی‌داد، اکنون او بار دیگر این کار را تکرار نمی‌کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 1 =