نامه امام علی(ع) به مالک‌اشتر منشور جامع مدیریتی

نامه امام علی(ع) به مالک‌اشتر منشور جامع مدیریتی

عضو اتاق فکر تبلیغ، نامه امام علی(ع) به مالک‌‌اشتر را منشور جامع مدیریتی عنوان کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین جواد نظافت،  استاد حوزه و دانشگاه ، با اعلام  این مطلب در همایش  اندیشه های آسمانی  افزود: نبود ولایت و رهبری را امروزه با دقت در حوادث مصر و ناکامی انقلابیون مصری می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سرگذشت انقلاب اسلامی ایران و توفیقات نهادهای انقلابی مانند جهاد سازندگی و بسیج مرهون مدل حکومتی مبتنی بر ولایت است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مهشد، همچنین یادآور شد: تجربۀ تاریخی انقلاب اسلامی و مرور جنگ ۳۳ روزه لبنان و مقاومت غزه نشان می دهد که جمعیت کم عامل شکست نبوده و جمعیت زیاد عامل پیروزی نیست بلکه قوت اراده مهم است.

عضو اتاق فکر تبلیغ تأکید کرد: در جنگ نرم، امکانات حرف اول را نمی زند و اتفاقاً اگر امکانات کم باشد ما رشد می کنیم چرا که توکل به خداو معرفت ما افزوده می شود.

به گفته این کارشناس مذهبی ، اگر هدفمان تربیت انسان باشد هر چند فضای کارمان نیز محدود باشد خدا گشایش ایجاد می کند به شرط آنکه همزمان با توسعه تشکیلات هم رشد کند.

مادیات به تنهایی چاره‌ساز مشکلات فرهنگی نیست

وی با بیان اینکه تدمین پول و مادیات به تنهایی در کار فرهنگی مشکلی را حل نمی کند و گاهی باعث تفرقه و اختلاف نیز می شود، بهترین راهکار دعوت دینی را دعوت عملی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت تصریح کرد: اخلاص، قیام به خاطر خدا و خودسازی ، روحیۀ کار جمعی ، ابتکار و پیگیری مستمر و هوشمندانه عمل کردن از مهمترین عوامل موفقیت افراد تشکیلات مذهبی هستند.

نامه حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر جامع‌ترین منشور مدیریت اسلامی

عضو اتاق فکر تبلیغ نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را جامع ترین منشور مدیریت عنوان کرد و خطاب به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: نهج البلاغه را به خصوص خطبه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را که منشور مدیریت است و دارای نکات ارزشمندی است زیاد بخوانید که تاکید مولا بر تقسیم درست کارها و تکالیف از جمله نکات مهم این خطبه است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10