چاشنی اکثر فیلم‌ها ترویج گناه است/ توفیق بیشتر هنر با رعایت چارچوب‌ها

یک مدرّس حوزه و دانشگاه با انتقاد از اینکه در اکثر فیلم‌ها چاشنی فیلم ترویج گناه است، گفت: اگر می‌خواهیم هنر ما موثر واقع شود باید محدوه‌های اسلامی حفظ شود.

خبرگزاری فارس: چاشنی اکثر فیلم‌ها ترویج گناه است/ توفیق بیشتر هنر با رعایت چارچوب‌ها

حجت‌الاسلام ناصر نقویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به این موضوع که گاهی آنقدر در خرافه‌ها غرق می‌شویم که تلاش برای زندگی فراموش می‌شود، اظهار داشت: زندگی و دنیا مزرعه آخرت است این زندگی نیاز به خرافه و ذکرهای عامیانه ندارد بلکه باید با تلاش و توکل به خدا این مزرعه را آباد کرد.

نقویان افزود: چقدر خوب است بتوانیم مدیریت و برنامه‌ریزی خوبی در ایام اوقات فراغت داشته و به استقبال نسل جوان برویم که نسل جوان در خدمت تولیدات فرهنگی بیگانه قرار نگیرد و جذب تولیدات فرهنگی داخلی و بومی شود تا با توانمندی‌های این مرز و بوم آشنا شده و خودشان در آینده بتوانند نسل‌های بعدی را بسازند.

وی تاکید کرد: برای آموزش به کودکان و نوجوانان باید با ادبیات و زبان کودکانه با آن‌ها صحبت کرد ادبیات طنز که شادی برای آن‌ها ایجاد می‌کند باید محدودیت‌ها نیز رعایت شود و این می‌تواند سبب جذب بیشتر کودکان به سمت فرهنگ رضوی شود.

حجت‌الاسلام نقویان اظهار داشت: اگر می‌خواهیم هنر ما موثر واقع شود باید محدوه‌های اسلامی حفظ شود در عین حالی که مخاطب نیز از آن لذت ببرد در این صورت موفق خواهیم بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخی فلیم‌ها و سریال‌هایی که در سیما پخش می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه افراد خوب در سریال‌ها و فیلم‌ها افرادی هستند که نمی‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه باشند و در اکثر فیلم‌ها چاشنی فیلم ترویج گناه شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =