رییس جمهور در گردهمایی ائمه جمعه: پذیرای نقد منصفانه هستم/جنگ طلبان در سوریه بیشترین خسارت را متحمل خواهند شد

13920326000426_PhotoA
  رییس جمهور کشورمسأله سوریه را به‌دلیل قرارداشتن در خط مقدم مقاومت دارای اهمیت دانست و با بیان این‌که دستور ارسال کمک‌های نوع دوستانه به سوریه را داده‌ام، گفت: این‌که ببینیم یک کشور اسلامی برای نان دچار مشکل است، نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز سه شنبه نوزدهم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران گفت: دشمنان فراوانی در سطح جهان داریم که می‌خواهند اذهان را تصرف کنند.

وی با اشاره به این‌که اگر مسائل فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شود، کار مشکل می‌شود، ابراز داشت: ما نه امام جمعه دولتی می‌خواهیم و نه دین دولتی بلکه دولت دینی می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی فاصله بین موعظه و موضع گیری را بسیار نزدیک به هم خواند و با بیان این‌که اگر موضع گیری بر مبنای خیرخواهی باشد، به روی چشم، افزود: باید یادمان برود که در انتخابات طرفدار کدام کاندیدا بودیم و رقابت انتخابات، حَسَن، احسن و توأم با اخلاق بود.

دولت مصون از اشتباه نیست

رییس جمهور کشورمان با اشاره به این‌که دولت مصون از اشتباه نیست، بیان داشت: از موعظه حسنه و نقد منصفانه استقبال می‌کنم.

وی با بیان این‌که رهبری به حمایت از دولت امر کردند و امر ایشان تشریفاتی نیست، ابراز داشت: ایشان نه تنها دولت را تأیید می‌کنند بلکه شیوه دولت را هم تأیید می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: گاهی برخی عددشان بسیار اندک و صدایشان بسیار بلند است و همه قدرتشان در بلندگوی آنها است که نباید ما را در مسیر دیگری قرار دهند.

رییس جمهور کشورمان پیام انتخابات را اعتدال، صلح، آشتی و برادری، فاصله گرفتن از افراط و خشونت، برگشت به کار کارشناسانه و عقل جمعی دانست و افزود: امام جمعه نمی‌تواند از پیام انتخابات جدا باشد.

وی با اشاره به این‌که اگر می‌گوییم مشکلات اقتصادی داریم، به‌معنای ناامیدی نیست، ابراز داشت: اگر قصد و نیت را خالص کنیم، به نصرت الهی یقین داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: مردم در این انتخابات همه شبهات درباره انتخابات گذشته که در افکار عمومی مردم جهان بود را شستشو دادند که به‌دلیل آگاهی مردم و تدبیر رهبری بود.

رییس جمهور کشورمان افزود: برای دشمن بسیار سخت بود که با وجود القائات بسیار علیه نظام روحانیت، مردم یک معمم و روحانی را انتخاب کنند.

دستور ارسال کمک به سوریه را داده ام

وی مسأله سوریه را به‌دلیل قرارداشتن در خط مقدم مقاومت دارای اهمیت دانست و با بیان این‌که دستور ارسال کمک‌های نوع دوستانه از جمله آرد را به سوریه داده‌ام، گفت: این‌که ببینیم یک کشور اسلامی برای نان دچار مشکل است، نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این‌که تمام توان خود را برای عدم وقوع جنگ در سوریه و یا کم شدن خسارت‌های آن در صورت وقوع بکار گرفته‌ایم، اظهار داشت: اگر جنگی به مردم سوریه تحمیل شود، بیشترین خسارت آن را جنگجویان، جنگ طلبان و دوستان آنها در منطقه می‌بینند.

غرب باید بفهمد ادب توام با مقاومت زبان ملت ایران است

رییس جمهور کشورمان تصریح کرد: غرب باید بفهمد که تدبیر زبان دولت، ادب توأم با مقاومت زبان مردم است و اگر زبان آنها تکریم نباشد، کار پیش نخواهد رفت.

وی بیان داشت: هفته‌های آینده درباره مسائل هسته‌ای در نیویورک مذاکره می‌شود./۹۵۶/پ۲۰۲/ج






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 4 =