آیت الله علم‌الهدی: دشمنان در مقابله با فرهنگ اصیل اسلام عاجز مانده اند/دولت باید به دنبال گسترش دین باشد

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

نماینده خبرگان رهبری گفت: حفظ و حراست از خون شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر اعتلای کلمه الله محقق خواهد شد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مجلس گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی در مسجد مقبره تبریز، اظهار داشت: مردم ایران در طول بیش از سه دهه با تمام سرمایه های مادی و معنوی خود در راه تداوم آرمان های والای انقلاب و نظام اسلامی مقابل ظالمان شرق و غرب ایستادگی کرده است.

وی تقدیم شهدای محراب همچون آیت الله مدنی و قاضی طباطبایی را نمونه‌ای از ایثارگری‌های بی حد و حصر ملت ایران در راه دفاع از آرمان‌های و اهداف الهی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: شهید آیت الله مدنی نیز خود عاشق شهادت بود و خطبه‌های سراسر عارفانه آن عالم مجاهد سندی از شور و اشتیاقش برای شهادت است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به نقش شهید مدنی در افشاگری‌ علیه منافقان و گروهک‌های تروریستی داخل و خارج از کشور گفت: برخلاف تصور و ادعای برخی کوته‌فکر شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهید مدنی به خاطر توسعه سیاسی غربی، اقتصاد لیبرالی و عمران و آبادانی کشور جان خود را فدا نکرده اند.

وی ادامه داد: خون پاک این شهدای عالی‌مقام برای اسلام و اعتلای دین در سراسر جهان تقدیم شده است، بر همین اساس امروز به برکت خون شهدای انقلاب و شهدای محراب پرچم اسلام و تشیع در سراسر جهان برافراشته شده و دشمن در مقابله با فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی(ص) عاجز مانده است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که حفظ و حراست از خون شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر اعتلای کلمه الله محقق خواهد شد، تصریح کرد: حقیقت امر آنست که نسل سوم انقلاب نیز مانند جوانان اوایل انقلاب با همان شور و هیجان در حفظ انقلاب و حریم ولایت آماده جانفشانی هستند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تغییر دولت‌ها و یا ترکیب مجلس تأثیری در اصول و مبانی کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد، اظهار داشت: در این نظام الهی هر جریان سیاسی که بر مسند قدرت باشد و یا مجلس شورای اسلامی با هر ترکیب و شکلی که ایجاد شود، باید در قالب حدود الهی قرار گیرد.

وی عدول از آرمان‌ها و مبانی اصلی انقلاب را آغاز انحرافی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: هرچند مدیریت سیاسی و اقتصادی برای کشور لازم است تا مردم را از تنگناهای اقتصادی و معیشتی نجات دهد، اما این تنها ملاک ارزیابی دولت ها نیست، ملاک اصلی ارزیابی دولت ها توسعه و گسترش دین، حلال و حرام الهی و جلوگیری از منکرات دین است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: هر دولتی که بتواند در گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر نهایت تلاش را داشته باشد، به یقین در خدمت‌رسانی به مردم نیز شب و روز نخواهد داشت، چراکه دولتمردان این نظام خدمت به خلق الله را بزرگترین معروف و مبارزه با فساد، رانت، رشوه و بدحجابی را بزرگترین نهی از منکر می دانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 1 =