آیت الله علم الهدی: نظام اسلامی باشگاه فرصت طلبی نیست

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

این نظام اسلامی، میدان رقابت جریان های سیاسی و مانور دادن قدرت و مدیریت ها نیست، بلکه قالب آن اجرایی کردن حلال الهی و پرهیز از محرمات است.

 آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در مراسم سالگرد شهادت آیت الله شهید سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب که در مسجد مقبره بازار تبریز برگزار شد، با اشاره به شاخص های توسعه انسانی در برنامه زندگی اظهارداشت: انسان در مقام زندگانی انسانی اش نمی تواند یک حیات انفعالی داشته باشد، بلکه زندگی انسان یک زندگانی هدفمند و ارادی است.

آیت الله علم الهدی در ادامه با بیان اینکه اقامه نماز با بندگی خدا متفاوت است، تصریح کرد: بندگی برای خدا وظیفه ماست، این عبودیت فردی با اقامه نماز و بنده سازی برای خدا متفاوت است، این عبودیت جریان لازم و قطعی هر انسانی است که در این عرصه پدیدار شده است.

وی خاطرنشان کرد: پلکان ارتقا و بالارفت ما از عرصه انسان بودن به اوج خداگونگی در بنده سازی برای خدا و در خط اقامه عبودیت پروردگار کار کردن است.

خون آیت الله مدنی برای ارتقای کلمه الله به زمین ریخته شد

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به اینکه در بین همه نسل ها خداوند مقام بنده سازی در مسیر خدا را نصیب نسل ما کرد، عنوان کرد: انقلابی را با رهبری امام(ره) به پیروزی رساندیم و در نتیجه آن نظامی را تشکیل دادیم که تمام محور اصلی این نظام، قالب سازی برای تحقق بخشی آرمان ها و ارزش های اسلام و قرآن است که بزرگ ترین ابزار بنده سازی برای خداست.

آیت الله علم الهدی گفت: نظامی را تشکیل ندادیم که در یک اقلیم تنها همزیستی انسان ها را مدیریت کنیم و در جریان منصب ها و مقامات، انسان هایی کنار زده بشوند و انسان های دیگر در این جریان قدرت قرار بگیرند.

این استاد حوزه تصریح کرد: نظامی تشکیل دادیم که ارزش ها و آرمان های دین و ایده های اسلام و احکام الهی و حدود الهی پیاده شود و به صورت یک سرچشمه بین المللی تمام معارف اسلام از این خطه بجوشد و در تمام دنیا عرضه شود.

وی تاکید کرد: در خط پیروزی این انقلاب و در تعارض با همه عوامل مزدور شیطان بزرگ و جریان استکباری، با همه وجود و سرمایه ها ایستادیم، سرمایه هایی مانند آیت الله مدنی و آیت الله قاضی در این مسیر صرف هزینه شدند.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: خون آیت الله مدنی به زمین ریخته نشد که شبکه آب و برق و گاز در این کشور توسعه پیدا کند، خون این شهید به زمین ریخته شد تا بر این قالب که با رهنمود امام تشکیل شد، اسلام و دین و حرام و حلال خدا و ارتقای کلمه الله از اینجا به صورت یک چشمه بجوشد و در همه کره خاکی فراگیر شود.

نسل امروز همانند جوانان دهه ۶۰ پای انقلاب اسلامی ایستاده اند

امام جمعه مشهد با تاکید بر ضرورت ایستادگی جوانان در پای انقلاب اسلامی گفت: جوان امروز همانطور پای انقلاب اسلامی ایستاده است که جوانانی در سال ۱۳۶۰ به روی مین قرار می گرفت، آن شجاعت و پایمردی بر پای خط امام و انقلاب را امروز در جوان و نوجوان نسل سومی همچنان می بینیم.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود اذعان داشت: برادر دو شهید می گفت: بیست سال از شهادت برادرانم گذشته است اما می بینم که پدرم موقع خواب عکس پسرانش را بغل گرفته و اشک می ریزد.

وی افزود: ما شهید ندادیم برای اینکه مردم گوشت ارزان بخرند و سفره چرب داشته و بازاریان سود کلان تری در توسعه اقتصادی داشته باشند. پدران ما فرزندان خود را در راه اسلام تقدیم کردند تا پرچم اسلام پایدار بماند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در یک قدمی و یک کیلومتری اسراییل وصهیونیست قرار گرفته است، اسراییلی ها امروز در مرز لبنان، تمثال شریف رهبر عزیز انقلاب مقدس اسلامی را می بینند و این نشان می دهد سنگر و جبهه ما از جنوب کشورمان جلو آمده و تا اینجا پیش رفتیم.

نظام اسلامی باشگاه فرصت طلبی نیست

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی، میدان رقابت جریان های سیاسی و مانور دادن قدرت و مدیریت ها نیست، بلکه قالب آن اجرایی کردن حلال الهی و پرهیز از محرمات است.

وی ادامه داد: در عرصه نوسان های سیاسی باید مراقب باشیم، هر دولتی که می خواهد تشکیل شود و هر مجلسی با هر شکل و شمایلی که بروز می کند، باید در خدمت اجرای حدود الهی باشند و این شاخص ارزیابی ما برای همه دولت ها و جریان های سیاسی است.

این استاد حوزه افزود: مدیریت اقتصاد و سیاست لازم است و دولت را برای همین می خواهیم تا مردم از فشارها خلاص شوند،اما این ملاک ارزیابی دولت نیست، بلکه ملاک این است که باید در سایه مدیریت شاخص توسعه دین و ارزش ها و آرمان های دین و دفع منکرات دینی چقدر صورت گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 3 =