معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه: زیرساخت‌های حوزه علمیه باید چهار برابر شود

 معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این‌که انقلاب اسلامی نیازهای جدیدی مانند نهاد نماز جمعه و نمایندگی‌های ولی فقیه در دانشگاه‌ها برای حوزه های علمیه ایجاد کرده است، گفت: برای پاسخ‌گویی به این نیازها، زیرساخت‌های حوزه علمیه باید چهار برابر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه شامگاه امروز سه شنبه نوزدهم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که با موضوع سبک زندگی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران درحال برگزاری است، در پاسخ به گلایه برخی از ائمه جمعه درباره ممنوعیت فعالیت مبلغین در دفاتر ائمه جمعه بیان داشت: این ممنوعیت در سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز جاری است و یکی از دلایل آن کمبود بودجه است.

وی در بیان دلیل این ممنوعیت با اشاره به این‌که اولویت با مناطق فاقد روحانی است، ابراز داشت: ما مناطقی داریم که فرقه‌ها و ادیان انحرافی به جان مردم افتاده‌اند و ما برای تأمین روحانی برای آنها دچار مشکل هستیم.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این‌که انقلاب اسلامی نیازهای جدیدی مانند نهاد نماز جمعه و نمایندگی‌های ولی فقیه در دانشگاه‌ها برای ما ایجاد کرده است، تأکید کرد: برای پاسخ‌گویی به این نیازها، زیرساخت‌های حوزه علمیه باید چهار برابر شود.

حجت‌الاسلام نبوی به طرح مدارس امین اشاره کرد و با بیان این‌که اگر به هر دلیلی بخواهیم جایی سرمایه گذاری دینی و تبلیغی کنیم، بیشترین سود در آموزش و پرورش است، افزود: شهید مطهری در اواخر عمر خود می‌گوید ما فهمیدیم دانشگاه دیر است و باید در مدارس سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان این‌که در کشور حدود پانصد و در تهران صد مدرسه امین داریم، افزود: کار تبلیغی در آموزش و پرورش فوق العاده جواب می‌دهد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که سال گذشته سیصد مدرسه شبانه روزی را تحت پوشش قرار دادیم، ابراز داشت: اگر همه ائمه جمعه در مناطق خود یک مدرسه را برای اجرای طرح مدارس امین هماهنگ کنند، در مجموع ۷۰۰ مدرسه در این زمینه فعال می‌شود.

حجت‌الاسلام نبوی خطاب به ائمه جمعه بیان داشت: اگر در مناطق شما فرق و ادیان مختلف وجود دارند، معلمان را جمع کنید و برای آنها جلسات آموزشی درباره فرقه فعال آن منطقه بگذارید تا آنها هم دانش‌آموزان را آگاه کنند.

وی با اشاره به این‌که دشمن به‌دلیل این‌که مرکزیت نظام بر مبانی تشیع است، هر فرقه‌ای را تقویت می‌کند، گفت: ما برای آموزش‌های لازم، استاد مربوطه را به منطقه‌ای که در آن فرق و ادیان وجود دارند اعزام می‌کنیم.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه طرح تبلیغ در ورزشگاه‌ها را بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه اگر در مناطقشان ورزشگاه وجود دارد، روحانیان آموزش دیده را برای تبلیغ به آنجا اعزام کنند.

گفتنی است، مدارس امین یک طرح تربیتی ویژه با هدف تغییر رفتار و اندیشه دانش‌آموز طبق آموزه های دینی در ۱۰ شاخصه و سه حیطه زیر نظر حوزه علمیه است. خروجی مدارس امین ، دانش‌آموزان با انگیزه های دینی و با اطلاعات کافی از موضوعات مذهبی به منظور ایجاد تغییرات مثبت اخلاقی در جامعه هستند. مدارس امین به صورت هیئت امنایی اداره می شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 5