نامه مهم مدیر حوزه‌های علمیه به طلاب و روحانیون

boshehri_l92llll_156640

  مدیر حوزه های علمیه با اشاره به آغاز دوران تجدید حیات اسلام و حاکمیت ارزش‌ها، تاکید کرد: امواج خروشان عدالت طلبی و آزادی خواهی به راه افتاده و چشم امید مظلومان دنیا بیش از پیش به پرچمدارن حقیقی هدایت الهی در حوزه‌های علمیه است.
 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه سراسر کشور، در نامه ای به عموم حوزویان به ویژه اساتید و طلاب، با اشاره به نقش بی بدیل حوزه های علمیه در دوران های حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام، تصریح کرد: حوزه علمیه همواره نقش اساسی و مؤثری را در هدایت و روشنگری انسان ها برعهده داشته و این مسئله، مسئولیت خطیر پاسداشت و حفظ و تعلیم معارف بلند مذهب حقه شیعه و زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج)را دو چندان می‌کند.

وی به ماموریت های اصلی حوزه اشاره کرده و یادآور شد: رسالت ویژه حوزه های علمیه، حراست از کیان اسلام و تشیع، مبارزه علمی و عملی با توطئه های دشمنان، پاسخ به شبهات و پرسش های نسل حاضر و هدایت جامعه به سمت معرفه الله است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این که تبلیغ علمی دین و گسترش معارف ائمه(ع)، با مطالعه و بهره گیری از سیره سلف صالح، آشنائی با رفتار و منش مراجع عظام و بزرگان اخلاق و استفاده از تکنولوژی و امکانات روز دنیا پر بار می‌گردد، خاطرنشان کرد: ساده زیستی و مناعت طبع، عدم وابستگی به مظاهر دنیائی و توکل به خداوند متعال، موجب تثبیت باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی در قلوب و جذب جوانان می شود.

مدیر حوزه های علمیه در بخش پایانی این نامه با اشاره به لزوم  افزایش بصیرت سیاسی طلاب و روحانیون، تصریح کرد: فهم به هنگام و درست مسائل نظام و انقلاب اسلامی، تبیین نقش بی بدیل ولایت فقیه و التزام به آن به عنوان تنها عامل عزت و اقتدار و ثبات کشور سر افراز اسلامی، ضرورت اجتناب ناپذیر حوزه‌ها و روحانیت به عنوان مصدر این اصل مترقی و مادر دلسوز نظام است.

 آیت الله حسینی بوشهری خطاب به حوزویان یادآور شد: در شرایط حساس کنونی، با دفاع و صیانت از سنگر استوار ولایت فقیه که امروز در شخصیت حکیم فرزانه، رهبر معظم انقلاب، آیت الله العظمی خامنه‌ای تجلی یافته است، دین خود را به اسلام وانقلاب اداء نمایند.

متن کامل نامه مدیر حوزه های علمیه به فضلاء، اساتید و طلاب سراسر کشور که امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد الله رب العالمین والصلاه و السلام علی خاتم الانبیاء والمرسلین حبیب اله العالمین ابی القاسم محمّد و علی آله الطیبین لطاهرین

 قال الله الحکیم، هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون

آغاز سال تحصیلی به عنوان تجدید حیات رسمی نهاد تعلیم و تربیت در کشور، هر سال یاد آور اهمیت علم و تعلیم است، و بازگشایی مدارس و نهادهای آموزشی به مثابه‌ی دمیده شدن خون تازه در پیکره علم و آموزش است.

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، امسال در حالی آغاز می شود که پرتو نورانی انقلاب اسلامی اقصی نقاط جهان ستم دیده را روشن نموده وبه برکت انفاس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی، احیاگر اسلام ناب محمّدی(ص)، حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) دوران تجدید حیات اسلام و حاکمیت ارزش‌های والای شریعت مقدس آغاز شده و امواج خروشان عدالت طلب و آزادی خواهی را در کشورهای مختلف جهان به راه انداخته است و چشم و دل مظلومان و عدالت خواهان را بیش از پیش متوجه علمای ربانی وفقیهان بیدار دل و پرچمدارن حقیقی هدایت الهی در حوزه‌های علمیه نموده است.

از این رو نقش بی بدیل حوزه های علمیه که همواره در دوران های حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام نقش اساسی و مؤثری را در هدایت و روشنگری داشته فزونی بخشیده است و مسئولیت خطیر پاسداشت و حفظ و تعلیم معالم بلند مذهب حقه شیعه و زمینه سازی ظهور یگانه منجی عصر، حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف )را دو چندان می‌کند.

بی تردید تحقق این آرمان بلند و پویائی و ماندگاری حوزه‌های علمیه بدون همدلی و همراهی استادان محترم و حوزویان ارجمند امکان پذیر نیست.

اهتمام اساتید محترم و طلاب ارجمند به سنت و سیره سلف صالح در تهذیب نفوس و تلاش برای استحکام علمی و عملی حوزه‌ها در پرتو شاگرد پروری روش مند و روز آمد و توجه وافر به امر تهذیب و اخلاق در کنار تحصیل و تدریس به پدید آمدن حوزه ‌علمیه‌ای منسجم و متعهد ومورد رضایت امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) خواهد انجامید انشاالله .

اینجانب ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، توجه حوزویان گرانقدر را در راه حفظ و گسترش این سیره حسنه و حسن انجام رسالت ویژه حوزه‌های علمیه که همانا حراست از کیان اسلام و تشیع، مبارزه علمی و عملی با توطئه‌های دشمنان اسلام و پاسخ به شبهات و پرسشهای نسل حاضر و هدایت جامعه به سمت معرفه الله است، به نکاتی جلب می‌نماید.

۱- طلاب عزیز با بهره‌ بری از محضر اساتید گرانقدر، تحصیل علم و کمال را وظیفه اصلی خود دانسته و با اهتمام و جدیت به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند.

۲- نظم در امور و دقت عمل، برنامه ریزی صحیح و دقیق و حضور به موقع در درس و بحث ضامن موفقیت و پیشرفت محسوب شده و عمل به این فریضه الهی نشان از مسئولیت پذیری و تعهد حوزویان عزیز خواهد بود.

۳- توجه جدی به مسئله تحقیق و پژوهش، این سنت دیر پای حوزه‌های علمیه در جهت نشر و گسترش معارف دین و پاسخ گویی به شبهات و سؤالات دینی، از ضرورتهایی است که از اوان طلبگی باید به آن اهتمام داشت .

۴- تبلیغ علمی دین حنیف و گسترش معارف ائمه اطهار علیهم السلام، با مطالعه و بهره گیری از سیره سلف صالح و آشنائی با رفتار و منش بزرگان اخلاق و مراجع عظام و نیز با استفاده از تکنولوژی و امکانات روز آمد دنیا پر بار می‌گردد و در عمل، با ساده زیستی و مناعت طبع، عدم وابستگی به مظاهر دنیائی و با توکل به خداوند متعال موجب تثبیت باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی در قلوب و جذب جوانان خواهد شد.

۵- افزایش بصیرت سیاسی و فهم به هنگام و درست مسائل نظام و انقلاب اسلامی و تبیین نقش بی بدیل ولایت فقیه و التزام به آن به عنوان تنها عامل عزت و اقتدار و ثبات کشور سر افراز اسلامی، ضرورت اجتناب ناپذیر حوزه‌ها و روحانیت به عنوان مصدر این اصل مترقی و مادر دلسوز نظام است وشایسته است در شرایط حساس کنونی با دفاع و صیانت از این سنگر استوار که امروز در شخصیت حکیم فرزانه، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) تجلی یافته است، دین خود را به اسلام وانقلاب اداء نمایند. انشاءالله

از خداوند متعال برای همگان آرزوی صحت و عافیت نموده و از آن یگانه توانا طلوع آفتاب عالم تاب وجود نازنین  حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرج الشریف را مسئلت نموده و امیدواریم با عنایت آن حضرت رسالت سنگین روحانیت و حوزه را به سرانجام رسانده، مشمول ادعیه زاکیه آن خورشید نهان از نظر شویم، آمین.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 4 =