استقامت یک ضرورت برای جامعه شیعه امروز است/ کربلا؛ عنوانی برای ارزش‌های شیعه

 

download
مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در بحرین، استقامت را یک ضرورت برای جامعه شیعه امروز برشمرد و گفت: از حرکت دشمنان نباید ترسید و دانست بهشت دنیوی که با ظهور حضرت مهدی(عج) ایجاد می‌شود، خاص مؤمنان است.علامه شیخ عبدالعظیم مهتدی‌بحرانی، مسئول مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در بحرین، ظهر امروز، ۱۶ شهریورماه در نشست سالانه مجمع جهانی مسئولان حضرت علی‌اصغر(ع) که در مشهد برگزار شد، کربلا را عنوانی برای کل ارزش‌هایی دانست که شیعه باید به آن پایبند باشد و ادامه داد: حضرت علی اصغر(ع) کلید کربلا و آدرس پدر بزرگوارشان در تاریخ بشر هستند و آن جسم شریف کوچک امروز کارهای بزرگی را بر دوش گرفته است.

مهتدی‌بحرانی به جایگاه «بسم الله الرحمن الرحیم» در بین سوره‌های قرآن کریم اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۱۴ سوره در قرآن موجود است که اگر طولانی‌ترین سوره‌ نیز بدون «بسم‌الله الرحمن الرحیم» خوانده شود، نماز آن فرد قبول نیست، تصریح کرد: حضرت علی اصغر(ع) در واقع «بسم‌الله الرحمن الرحیم» کربلاست و کل روضه‌ها، جریان کربلا و هر آنچه در عاشورا گذشت با این «بسم‌الله» مورد قبول احدیت قرار می‌گیرد.

حضرت علی اصغر(ع)؛ فاتح کل کربلا

وی با بیان اینکه داستان حضرت علی‌اصغر(ع) فاتح کل داستان‌های کربلا است، اظهار کرد: اولین جمعه ماه محرم که روز حضرت علی‌اصغر(ع) است، در زندگی بشر اثر فعالی دارد؛ این روز در کل اروپا و جهان امروز جمعه اول ماه محرم به یاد طفل شیرخواره اباعبدالله الحسین(ع) احیاء می‌شود اما تنها در کشورهای حوزه خلیج فارس گرامی داشته نمی‌شود.

مسئول مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در بحرین با اشاره به بهترین برنامه برای احیاء این روز، ابراز کرد: بهترین برنامه برای احیای این روز آن است که احساس کنیم همه داریم آن طفل شیرخوار را تشییع می‌کنیم.

وی با تأکید بر استواری و یافتن راه‌های استقامت شیعه در خصوص هدف مجمع، به شکنجه‌هایی که از سوی وهابی‌ها در قبال راه‌اندازی این مجمع در بحرین متحمل شده است، اشاره و بیان کرد: امتحان جزء حیاط شیعه بوده است لذا همانطور که در قافله عاشورائیان ۷۲ نفر باقی ماندند، شیعیان نیز باید در طول تاریخ خود نشان دهند که یاران واقعی ابی عبدالله(ع) هستند.

ضرورت برنامه‌ریزی برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)

مهتدی‌بحرانی با بیان اینکه باید امروز بفهمیم شیعه به دنبال چه هدفی است، هدف بزرگ انبیاء و اولیا را برپایی حکومت عدل جهانی و تمام رسالات آسمانی آن‌ها را در راستای برپایی دولت عادله حضرت امام زمان(عج) عنوان کرد و یادآور شد: یک حکومت پر از عدل به مساحت کل کره زمین، مهم‌ترین هدف شیعه است و اهمیت این هدف باید چند برابر باشد و گذشته از آن باید برای حکومت جهانی برنامه داشته باشیم.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در بحرین، استقامت را یک ضرورت برای جامعه شیعه امروز برشمرد و گفت: از حرکت دشمنان نباید ترسید و دانست بهشت دنیوی که با ظهور حضرت ایجاد می‌شود برای مومنان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 8