سرپرست حجاج ایرانی : زائران خانه خدا باید در جریان جزئیات رفتار تکفیری‌ها قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین رونمایی از سامانه‌های آموزش مجازی زبان‌های خارجی و آموزش زائران و کارگزاران اهل سنت، با تاکید بر غیرانسانی و غیراسلامی بودن رفتار تکفیری‌ها گفت: زائران خانه خدا باید با آموزش‌های مجازی و حضوری، در جریان جزئیات رفتار تکفیری‌ها و مقابله جهان اسلام با اینگونه رفتارها قرار گیرند.

سامانه‌های آموزش مجازی زبان‌های خارجی (عربی، انگلیسی و ترکی) و آموزش زائران و کارگزاران اهل سنت و نرم‌افزارهای آموزشی اماکن و مناسک حج، سه‌شنبه ۱۹ شهریور با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و جمعی از کارگزاران و علمای اهل سنت و تشیع رونمایی شد.
با رونمایی از این نرم‌افزارها برای نخستین بار زائران حرمین شریفین از سراسر جهان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، با آداب و مناسک و اسرار و رموز اعمال حج آشنا شوند و بهره بیشتر و بهتری از فریضه حج داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طی سخنانی در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران و مسئولان فرهنگی و آموزشی و مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: دایره معلومات حج به حدی گسترده است که اگر به استفاده صحیح از فناوری‌های جدید در این عرصه توجه نکنیم، مردم از ظرفیت‌های موجود محروم می‌شوند.
وی آموزش سنتی را کافی ندانست و گفت: باید با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید اطلاعاتی موضوعاتی مانند احکام عمومی، مناسک، آداب سفر حج، اسرار و معارف حج، تاریح اسلام، اماکن اسلامی مکه و مدینه و همچنین آشنایی با فرق اسلامی به زائران بیت‌الله الحرام آموزش داده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید بر حفظ وحدت اسلامی، از علمای شیعه و اهل سنت خواست با اتحاد و همفکری در برابر آنان که به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند بایستند و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی جنایات عوامل تکفیری گفت: علمای شیعه و سنی به کمک اسلام و مسلمانان بشتابند. آنان که از مخالفت با بدعت دم می‌زنند، به نام اسلام جهاد نکاح را مطرح می‌کنند که در هیچ دین و مذهبی قابل قبول نیست. با تکفیر مسلمانان افراد را اعم از بزرگ و کوچک سر می‌بُرند، افراد بیگناه را قتل عام می‌کنند. کدام اسلام از این گونه جنایات دفاع می‌کند. علما و اندیشمندان شیعه و سنی با این گونه رفتارهای غیرانسانی و غیراسلامی مخالفند و زائران خانه خدا باید در جریان جزئیات رفتار تکفیری‌ها و مقابله جهان اسلام با اینگونه رفتارها قرار گیرند.
وی افزود: مسلمانان سراسر جهان با افشای جنایات تکفیری‌ها که باعث ننگ اسلام و مسلمانان هستند مانع از اقدامات آنان شوند. دفاع از کیان اسلام امروز وظیفه همه مسلمانان بویژه علما و اندیشمندان جهان اسلام است.
سرپرست حجاج ایرانی به خدمات جمهوری اسلامی ایران به اهل سنت اشاره کرد و گفت: خدمت به زایران اهل سنت یکی از وظایف مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری است و در این راه منتی بر سر کسی وجود ندارد. همه گونه امکانات آموزشی برای بهره‌گیری هر چه بیشتر زائران اهل سنت از فریضه حج باید فراهم شود.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین خواستار گسترش آموزش‌های مجازی در حوزه حج و زیارت شد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زائرانی که قرار است در چند سال آینده اعزام شوند، از هم اکنون آموزش لازم را ببینند.
وی آموزش ضمن خدمت و به‌روز شدن اطلاعات روحانیون را ضروری دانست و گفت: باید در موسم حج علاوه بر مناسک و اسرار حج مهارت‌های زندگی، سبک زندگی و آداب معاشرت نیز آموزش داده شود تا بهره‌گیری جامع‌تری از ایام حضور در حرمین شریفین داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 8 =