مدیر حوزه‌های علمیه: سیره علما و بزرگان بهترین الگوی سبک زندگی است

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: علما وشخصیت های بزرگ الگوی مناسبی برای جامعه هستند و پرداختن به سیره و ابعاد مختلف زندگی آنان، می تواند الگوی خوبی برای سبک زندگی باشد.

  آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، صبح امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره مرحوم آیت الله کفعمی(ره) از علمای بزرگ منطقه سیستان و بلوچستان، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) «مَن‎ْ أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَنی وَ مَن أکرَمَنی فَقَد أکرَمَ اللهَ و مَنْ أکرَمَ الله فَمَصیرُهُ الی الجَنَّهِ»، گفت: تکریم علما و بزرگان از جمله کارهایی است که مورد رضایت خداوند و نبی مکرم اسلام(ص) است و علاوه بر آن، انسان را با منش و سبک زندگی آنها آشنا می کند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، پرداختن به سیره بزرگان و علما را بسیار ارزشمند دانسته و یادآور شد: برگزاری یادواره ها و کنگره ها برای آشنایی و احیای سیره بزرگان کار بسیار گران قدری است که حوزه علمیه قم از این گونه فعالیت های فرهنگی حمایت می کند.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: علما وشخصیت های بزرگ الگوی مناسبی برای جامعه هستند و پرداختن به ابعاد مختلف زندگی آنان، می تواند الگوی خوبی برای سبک زندگی باشد.

وی همچنین با اشاره به شخصیت آیت الله کفعمی، ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید« إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ بی گمان کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند [خدای] رحمان برای آنان [در دل ها]محبّتی قرار خواهد داد»؛ براین اساس نام کفعمی، نامی آشناست و تمام مردم محبت ایشان را در دل خود احساس می کنند.

عضو خبرگان رهبری به فعالیت خیرخواهانه مرحوم آیت الله کفعمی در زاهدان در زمینه وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل دخالت های بیگانگان  و فعالیت های فرقه های ضاله، اوضاع حساس تر از گذشته است و وحدت مسلمانان همه توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

فعالیت ۳۰ کمیته

در ابتدای این دیدار، عبدالرضا مظاهری، دبیر کنگره آیت الله کفعمی(ره) به ارائه گزارشی از فعالیت این ستاد پرداخت و گفت: ستاد برگزاری کنگره، مشتمل بر ۳۰ کمیته و ۲۰ نفر هیات امنا است و تا امروز فعالیت های قابل قبولی برای برگزاری کنگره انجام شده است.

وی به شخصیت آیت الله کفعمی اشاره کرد  و ابراز داشت: این عالم فقید با امکانات ناچیز موجود در زاهدان، به ارائه خدمات ارزشمندی پرداخت و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

دبیر کنگره آیت الله کفعمی(ره)، تشویق و ترغیب مردم به سوی وقف و امور خیریه را از کارهای مهم ایشان دانسته و تصریح کرد: بسیاری از موقوفات موجود در استان سیستان و بلوچستان، از یادگارهای آیت الله کفعمی است.

 شمه ای از زندگینامه آیت الله کفعمی

مرحوم آیت الله کفعمی، از علمای بزرگ منطقه سیستان و بلوچستان بود که از ۸ نفر ازعلمای حوزه نجف، اجازه اجتهاد داشته است.

این عالم فقید در مبارزه علیه رژیم طاغوت فعالانه و با تبلیغات گسترده‌، آحاد مردم را به قیام علیه رژیم دعوت می‌ کرد. بعد از پیروزی انقلاب، نمایندگی امام خمینی(ره) و امامت جمعه زاهدان را بر عهده گرفت، اما بیماری و کسالت جسمی، او را از این مهم بازداشت و پس از آن، در مشهد مقدس سکنی گزید.

آیت الله کفعمی سرانجام در ۳۱ تیر ماه سال ۶۲، در بیمارستان قائم مشهد دعوت حق را لبیک و دار فانی را وداع گفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11