امامان جماعت پیوند بین مسجد و مدارس را ایجاد کنند

 رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ رضوی با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه به تقویت رابطه مساجد و مدرسه تأکید کرد و ادامه‌داد: امامان جماعت می‌توانند پیوند مسجد با مدارس را ایجاد کنند.به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام حسین حائری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ رضوی، شب گذشته، ۲۷ شهریورماه در همایش فصلی ائمه جماعت مشهد اظهار کرد: ائمه جماعات رابطی مطمئن بین خلق و خالق هستند و دل‌های مردم را روشن می‌کنند تا از سنگر نماز و محراب با خدا انس بهتری برقرار کنند.

وی با اشاره به تاریخچه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ رضوی بیان کرد: این مرکز از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب شکل گرفت و به پایگاهی برای مساجد و مدیران فرهنگی تبدیل شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ رضوی، گفت: اولویت کار ما آموزش بوده است که بر این اساس کلاس‌ها و گروه‌های تخصصی برای بیش از ۸۰ درصد ائمه جماعت، خادمان و هیئت امناء مساجد خراسان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام حائری با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی برای شبهه‌شناسی، آن را یک نیاز ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی دو مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان‌های خراسان‌ شمالی و جنوبی، چاپ ماهنامه پیام مسجد، تشویق برای بازگشایی مساجد به منظور اقامه نماز صبح که تاکنون به دو برابر افزایش یافته، تقویت و حمایت از ائمه برای مدیریت کردن مساجد، تقویت بسیج در مدارس و ارتباط عمیق با اهالی مسجد با امام جماعت و … از دیگر اموری است که طی سال‌های اخیر در خراسان به آن دست پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز در مشهد به برکت وجود حوزه‌های علمیه، مشکل کمبود امام جماعت نداریم، از وجود این کمبود در شهرستان‌های خراسان رضوی اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: امید است با مدیریت اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه این مشکل مرتفع شود.

حجت‌الاسلام حائری گفت: در حوزه فرهنگ هر چه کار شود، مطمئنا دشمن بیشتر از ما کار می‌کند لذا باید خاکریز مبارزه فرهنگی دشمن را قوی نگه‌ داریم و همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی به جای ماند، آن تجربه را باید در فضای فرهنگی نیز به کار بریم.

وی با اشاره به ایام مبارک دهه کرامت و حضور گسترده زائران رضوی در مشهد، اظهار کرد: روز ۲۳ ذیقعده به روایتی شهادت حضرت رضا(ع) و روز زیارتی ایشان است که باید با برنامه‌ریزی در مساجد به خصوص در مساجد دور دست، با گرفتن سرویس، شرایط حضور مردم در حرم و زیارت را برای آن‌ها فراهم آورد.

وی هفته دفاع مقدس را یکی دیگر از مناسبت‌هایی دانست که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد و تصریح‌ کرد: بیانیه امور مساجد در این خصوص منتشر می‌شود و جزوه‌هایی برای امامان جماعت مساجد تهیه شده که حاوی پیام‌هایی برای مردم است که ائمه جماعات می‌توانند با استفاده از فرصت میان نمازها و دیگر وقت‌ها این پیام‌ها را برای مردم بخوانند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ رضوی با بیان اینکه یک دغدغه مهم ما حضور جوانان در مسجد است، بر ضرورت تبدیل این تهدید به فرصت تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه به تقویت رابطه مساجد و مدرسه تأکید کرد و ادامه‌داد: امامان جماعت می‌توانند پیوند مسجد با مدارس را ایجاد کنند.

رئیس رسیدگی به امور مساجد خراسان‌ رضوی با اشاره به عیدقربان اظهار کرد: همانطور که نماز عید فطر باشکوه برگزار می‌شود، این حرکت در عید قربان نیز باید صورت گیرد چرا که در روایات به لحاظ ارزش، تفاوتی میان عید فطر و قربان نیست و این به همت امامان جماعت مساجد بستگی دارد که باید با تبلیغ برکات آن در زندگی مردم به باشکوه برگزار شدن آن کمک کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 12