نخستین سوال مردم دنیا از اسلام در مورد قرآن کریم است

  به دلیل مهاجرت مسلمانان در کشورهای اروپایی، جایگاه اسلام در غرب بسیار با گذشته تفاوت پیدا کرده است و نخستین سوال مردم دنیا از اسلام در مورد قرآن کریم است.

 حجت الاسلام عظیمی  مسئول بخش تفسیر قرآن کریم مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی این مرکز، با اشاره به این که انسان با ذکر، تبدیل و تسبیح به پیشرفت معنوی می رسد، اظهار داشت: در قرآن کریم هزار مرتبه کلمه رب تکرار شده که مقتضی ربوبیت است.

وی با بیان این که رشد و تکامل انسان نیازمند تغذیه مادی و روحی است، تصریح کرد: تغذیه معنوی انسان ها از طریق کتاب الله و عترتی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن مهم ترین منبع علمی است که در اختیار بشر قرار دارد، اظهار داشت: بدون تردید کسانی که بخواهند در رشته های مختلف اسلامی متخصص شوند، باید از قرآن بهره گیرند.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این که طلابی که در رشته تفسیر علوم قرآن تحصیل می کنند در زمینه های تاریخ، عرفان و فقه نیز متخصص می شوند، ابراز داشت: در دهه اخیر با تاکیدات مراجع عظام تقلید و رهبر انقلاب اقداماتی نسبت به مسائل تفسیری شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: باید در سال های آتی با تربیت طلاب در بخش تفسیر قرآن کریم شاهد برابری تعداد دروس خارج فقه و اصول با تفسیر قرآن کریم برای اساتید باشیم.

مسئول بخش تفسیر قرآن کریم مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این که در سال های اخیر به دلیل مهاجرت مسلمانان در کشورهای اروپایی، جایگاه اسلام در غرب بسیار با گذشته تفاوت پیدا کرده است،  ابراز داشت: ما باید اهتمام ویژه ای برای معارف قرآن داشته باشیم چرا که نخستین سوال مردم دنیا از اسلام در مورد قرآن کریم است.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این که مفسر قرآن کریم برای ارائه به دنیا کم داریم، تصریح کرد: باید قرآن را به زبان های مختلف دنیا با رویکرد فقه شیعی معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که چهارمین سالی است که رشته تفسیر قرآن کریم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پذیرش طلبه دارد، ابراز داشت: در سال گذشته دوره تفسیر تخصصی برگزار شد و امسال نیز از میان ۲۰۰ داوطلب، ۲۰ نفر را برای شرکت در دوره تخصصی تفسیر قرآن کریم پذیرش کردیم.

مسئول بخش تفسیر قرآن کریم مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی خوبی در این بخش انجام شده است، ابراز داشت: برگزاری کلاس روش تحقیق و مقاله نویسی، برگزاری پنج نشست مختلف تفسیری و حمایت مادی و معنوی از محققان تفسیری بخش دیگری از اقدامات این بخش بوده است.

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ مقاله تفسیری در بخش تفسیر قرآن کریم ارائه شده است، تصریح کرد: در ده سال آینده محققانی مفسر و مبلغ به جامعه اسلامی معرفی خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که امسال با توجه به حمایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه موفق شدیم مدرسه قرآنی راه اندازی کنیم، ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۷ طلبه جدیدالورود داریم که هدف اصلی، تربیت طلاب مستعد برای رشته های مرکز فقهی ائمه اطهار بوده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =