حراست طلاب از دین بدون اطلاعات روز بی‌اثر است

آیت‌الله سید محمد غروی با هشدار نسبت به گسترش تهاجم فرهنگی و لزوم اشراف طلاب به اطلاعات روز گفت: حراست طلاب از آرمان‌های دینی بدون اطلاعات روز بی‌اثر است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان دلفان، طی سخنانی طلبگی را نعمتی از سوی خداوند دانست و خطاب به طلاب اظهارداشت: خداوند فرصت خوبی را به شما عنایت کرده تا در مسیری قدم بردارید که سربازی امام زمان(عج) است و این افتخار بزرگی است.

وی افزود: بدون هیچ‌گونه استثنایی می‌گویم علم و معرفتی که شما می‌آموزید، قابل مقایسه با هیچ علمی از علوم دیگر نیست.

آیت‌الله غروی ادامه داد: علومی را که شما می‌آموزید، مربوط به معرفت الله است؛ علومی که سعادت دنیا وآخرت را برای خود و دیگران با هدایت آنها رقم می‌زنید، لذا علوم دینی بالاترین علم است و شما باید این فرصت را غنیمت دانسته و از آن به نحو احسن بهره‌مند شوید.

وی با تاکید بر اینکه طی کردن این مسیر به لوازمی خاص نیاز دارد، اذعان داشت: امروز طلاب باید تحصیل را جدی گرفته و خوب درس بخوانند، به خصوص پایه های اول حوزوی باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد، چرا که زمینه رشد در عرصه های مختلف فقهی ، اصولی و … در پایه های بالاتر را مهیا می کند.

عضو جامعه مدرسین، با تاکید بر این که علم باید خدا ترسی ایجاد کند، افزود: این که در روایات ما بر جایگاه علم و عالم تاکید فراوان می شود، مربوط به عالمی است که متاثر از علمش شده و علم در هویت او تاثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر معلومات انسان دیدگاه و اخلاق او را تغییر نداده و  عامل خودسازی نگردد، این علم بی ارزش است.

این استاد حوزه، اذعان داشت: این که در روایات ما تاکید شده  ، نگاه به عالم عبادت است مربوط به عالم با عمل است نه عالم بی عمل ؛ نگاه به عالم بی عمل نه تنها عبادت نیست، بلکه فتنه است.

عضو شورای عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که می‌فرماید: کسی که علم را برای خدا یاد بگیرد، هر بابی از علم را که پشت سر می گذارد، فروتنی و تواضعش بیشتر شده و در راه دین تمام تلاشش را به کار می گیرد، تاکید کرد: این علم، مصداق واقعی علم مورد نظر دین است .

ایفای نقش دیده‌بانی طلاب نیارمند تلاش مضاعف است

آیت الله غروی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که امروز طلاب برای رسیدن به موفقیت نیازمند تلاش مضاعف‌اند، ابرازداشت: در عصر کنونی که اطلاعات مردم افزایش یافته و همزمان شبهات فراوان شده و  دشمنان هم  به شدت برای ضربه زدن به اسلام از هر طریقی مخصوصا ماهواره ها در تلاش‌اند تا شبهات را  بر سر مردم  و به خصوص جوانان بمباران کنند، اگر اطلاعات طلاب در این بین افزایش نیابد، نمی توانند نقش دیده بانی وحراست از دین را ایفا کنند.

خاطرنشان می شود: درپایان این مراسم تعدادی از طلاب شهرستان دلفان توسط آیت الله غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه مفتخر به کسوت مقدس روحانیت شدند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 14