آیت‌الله مؤمن: منبر نباید وسیله‌ای برای کسب و کار باشد/ اسلام پاسخگوی همه شبهات است

آیت الله مومن
عضو فقهای شورای نگهبان دین اسلام را کامل و پاسخگوی همه مسائل دانست و گفت: امروز شبهات فراوانی از سوی افراد منحرف بیان می‌شود که پاسخ همه آنها را اسلام داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان  در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، با بیان این که خداوند دین را برای مردم لازم کرده است، گفت: دین به دو قسم اعتقادات و اعمال تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در گذشته کمتر به امر تبلیغ اهتمام می شد، ابراز کرد: امروز یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه تبلیغ دین است.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مسأله تبلیغ دین ابتدا باید فرد مبلغ مسائل دینی را به خوبی فرا گیرد و سپس آنها را به زبان ساده برای مردم بیان کند در این صورت مردم بهتر جذب دین می‌شوند.
عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر این‌که تبلیغ دین باید برای رضای خدا باشد، افزود: نباید از مردم انتظار داشت و تنها خدا و هدایت مردم را مد نظر قرار داد؛ منبر نباید وسیله‌ای برای کسب و کار شود.
آیت‌الله مؤمن با بیان این که پیامبران و احکام الهی برای هدایت و سعادت بشر است، گفت:‌ خداوند کفر را نمی‌پذیرد و باید برای وجود نعمات الهی سپاسگذاری و از دستورات الی پیروی کرد.
وی با تأکید بر این که اگر دین به درستی برای مردم تبیین شود آنها شکرگذار خواهند شد، اظهار کرد: تمام آنچه را که خدا به انسان امر کرده برای سعادت او و جلوگیری از فساد است.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری یادگیری علم را در سایه توجه کافی به کتاب و استفاده از استاد راهنما دانست و گفت: نباید به آنچه که استاد می‌گوید اکتفا کرد و باید با بحث و تبادل نظر مسائل را به خوبی حلاجی کرد.
عضو فقهای شورای نگهبان مؤسسات آموزشی در حوزه علمیه را با برکت دانست و ابراز کرد: طلاب در هر رشته‌ای که در مراکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند باید با تلاش و جدیت مسائل آن رشته را درک کنند.
آیت‌الله مؤمن با بیان این که شناخت ادله در هر رشته‌ای به بهتر فهمیدن و بیان کردن آن کمک می‌کند، افزود: اگر مبانی دینی به درستی برای مردم بیان شود بهتر متوجه می شوند و می پذیرند.

وی با تأکید بر این‌که دین اسلام در هیچ موردی کمبود ندارد، گفت: امروز افراد منحرف شبهات فراوانی را مطرح می‌کنند اما جواب همه این شبهات را اسلام داده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =