آیت الله مکارم شیرازی: غرب برای اثبات صداقت خود باید گام‌های عملی بردارد/ تعارفات دیپلماتیک فراوان است، مسؤولان هوشیار باشند

درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که غرب برای اثبات حسن نیت خود گام های عملی بردارد، گفت: ان شاءالله دولتمردان ما هوشیار و متوجه این نکته هستند و باید ببینند در مقام عمل چه برنامه هایی از غربی ها دیده می شود والا تعارفات دیپلماتیک در دنیا فراوان است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس جمهور کشورمان در این اجلاس جهانی، تاکید کرد: از سخنرانی های ایراد شده در سازمان ملل متحد بر می آمد که غربی ها در باغ سبزی نشان می دهند؛ ما مایوس نیستیم و امیدواریم تحولی در اوضاع پیدا شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که نه رییس جمهور و نه شخصیت های دیگر نباید به تنهایی به الفاظ و گفته های آنها قناعت کنند، تصریح کرد: باید حسن ظن و صداقت غربی ها را در عمل مشاهده کرد؛ تا زمانی که در مقام عمل تغییری پیدا نشود نشان می دهد که صداقتی در کار نیست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: برای اثبات صداقت غربی ها باید عمل شان مطابق سخنان شان باشد، اگر گام عملی و یا گام های عملی برداشتند دلیل بر صداقت است، اما اگر این گونه نبود باید تردید کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: ان شاءالله دولتمردان ما هوشیار و متوجه این نکته هستند و باید ببینند در مقام عمل چه برنامه هایی از آنها دیده می شود والا تعارفات دیپلماتیک در دنیا فراوان است.

وی افزود: البته شاید تغییر موضع و گفته های غربی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخی از تجاربی باشد که به دست آوردند و فهمیده اند با ایران که قدرت منطقه ای است باید کنار آمد، اما به هر حال تا اینجا حرف بوده است و باید منتظر عمل آنها بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مسؤولان را به حفظ هوشیاری در قبال اروپایی ها توصیه و تاکید کرد: اساس برنامه آنها این است که امتیازی ندهند و حداکثر امتیاز را بگیرند، یا حداقل امتیاز را بدهند و حداکثر را بگیرند، باید ببینیم آیا تحول واقعی در آنها پیدا شده و حاضرند امتیاز بدهند یا نه؟ مسؤولان باید با هوشیاری این مرحله را پشت سر بگذارند.

این مرجع تقلید با بیان این که امیدواریم آنها سر عقل بیایند و آتش هایی که در منطقه روشن شده خاموش شود، گفت: در کلام یکی از سران غرب این نکته وجود داشت که ایران باید خود را از داستان سوریه در کنار بکشد؛ این خطرناک است و باید مراقب این نکته ها هم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: ما امیدوار به عنایات خدای متعال هستیم، امیدواریم خداوند عنایات خود را شامل حال ملت مسلمان، مؤمن و انقلابی ایران بکند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 5 =