مسؤولان بیش از تحریم‌های اقتصادی دغدغه دین داشته باشند

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که هدف ما باید ترویج اسلام باشد، گفت: کسانی را سرکار بیاوریم که مروج اسلام باشند و دلشان برای دین بسوزد نه فقط برای تحریم‌های اقتصادی و گرانی و تورم. آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س)، با اشاره به هجمه شبانه روزی رسانه‌های بیگانه علیه اسلام و تشیع، گفت:‌ در هیچ زمانی به این اندازه علیه اسلام تبلیغ نشده است.

وی با بیان این‌که در سایه پیشرفت و تکنولوژی زمینه فساد و تباهی نیز فراهم است، ابراز کرد: به خاطر پیشرفت‌های بوجود آمده شرایط زندگی و مسؤولیت‌ها تفاوت کرده و به همان اندازه که برای ترقی شرایط فراهم شده برای سقوط نیز شرایط آماده است.
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) وظیفه طلاب و روحانیان را در شرایط فعلی بسیار سنگین ارزیابی و خاطرنشان کرد: در گذشته تحصیل علم مستحب بود اما امروز با توجه به این که ضروری ترین و قطعی ترین مسائل ما مورد هجوم دشمنان قرار گرفته وظیفه ما سنگین تر از گذشه است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شرایط سخت حوزه‌های علمیه در گذشته را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ‌امروز به برکت انقلاب اسلامی امکانات مناسبی برای طلاب فراهم شده تا دین اسلام را به سرتاسر جهان منتقل کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در گذشته کسی جرأت نمی‌کرد وارد دانشگاه شود و یکی از اقدامات نویی که در آن موقع انجام گرفت انتشار مجله مکتب اسلام بود.
آیت‌الله مصباح یزدی بر ضرورت شکرگذاری نعمت‌های الهی تأکید کرد و افزود: یکی از شیوه‌های قرآن شمارش نعمت‌ها است؛ انسان زمانی که نعمت‌های الهی را بشناسد شکر می‌کند و از آنها برای پیشبرد امور خود بهتر استفاده می‌کند.
وی با تأکید بر این‌که وظایف ما تابع شرایط زمان و مکان است، اظهار کرد: امروز باید متوجه شد که چه خطراتی اسلام را تهدید می‌کند و در راه از بین بردن این خطرات به وظیفه خود عمل کنیم.
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیت درست را مهمترین عامل در انجام وظیفه دانست و گفت:‌ در روایات اسلام کسانی که علوم دینی را می‌آموزند و ترویج می‌کنند برای این‌که در جامعه دارای موقعیت مناسبی شوند تا از این موقعیت در راه رسیدن به دنیا و مطامع شخصی استفاده کنند، مورد لعن قرار گرفته‌اند.
تحصیل علوم دینی از مؤکدترین واجبات است
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه توصیه کرد: سعی کنید اهمیت طلبگی را درک کنید؛ امروز تحصیل علوم دینی مستحب نیست و از مؤکدترین واجبات است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وجوب تحصیل علوم دینی را با بسیاری از واجبات قابل مقایسه ندانست و ابراز کرد: اگر از علوم دینی درست استفاده شود سبب نجات انسا‌ن‌ها از ذلت و پستی می‌شود.
کوتاهی در تحصیل علم مسؤولست شرعی به دنبال دارد
آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کرد: زمانی که متوجه شدیم تحصیل علوم دینی یک تکلیف واجب است همت می‌کنیم که درست انجام شود و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گرفت مسؤولیت شرعی بوجود می‌آید.
وی بر ضرورت تحصیل علم به همراه نیت خالص تأکید کرد و افزود: هر اندازه که اهتمام به دستورات دینی داشته باشیم امکان نیت خالص نیز در وجود ما بیشتر خواهد شد؛ کسانی که دلشان به افکار گناه آلوده است نیت خالص ندارند.
ضرورت شناسایی اولویت‌ها
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فراوانی تکالیف، طلاب را به شناسایی اولویت‌ها توصیه کرد و اظهار داشت: ما در قبال جوانانی که در معرض شبهات قرار گرفته و دینشان در خطر است مسؤولیت داریم و تا اهم وجود دارد نوبت به مهم نمی‌رسد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بسیاری از تکالیف امروزی قابل جمع نیستند و باید اندیشید کاری را انجام داد که به حفظ اصل نظام اسلامی کمک کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کار طلاب علوم دینی را نجات انسان‌ها از ذلت و پستی و هدایت به سوی تعالیم الهی دانست و گفت: هیچ کاری با این کار قابل مقایسه نیست و کسی در این راه موفق می‌شود که خودسازی کرده و در راه بندگی خدا قدم بردارد وگرنه شیطان بر او مسلط می‌شود.
طلاب باید زمان شناس باشند
آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: کسانی بودند که به مرجعیت رسیدند اما ضررشان بیشتر از نفعشان بود چون درک صحیحی از شرایط نداشتند و بی بصیرت بودند؛ در کنار تحصیل علم باید از شرایط زمان و شرایط داخل و خارج در حد ضرورت شناخت داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر باورمان این است که راه سعادت انسان اسلام است باید هدف ما ترویج اسلام باشد، تصریح کرد: کسانی را سرکار بیاوریم که مروج اسلام باشند و دلشان برای دین بسوزد نه فقط برای تحریم‌های اقتصادی و گرانی و تورم.






یک نظر برای مسؤولان بیش از تحریم‌های اقتصادی دغدغه دین داشته باشند

  1. عليرضا. گفت:

    مسؤولان بیش تردغدغه دین داشته باشند البته اگر برای گرانی و تورم دغدغه ای دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 13