آیت‌الله العظمی جوادی آملی: از جمهوریت منهای اسلام کاری ساخته نیست / مدیریت ، اصلاح امور ، رفع نیاز مردم و رسیدگی به امور آنان ، جزء دین و عبادت است.

IMAGE633933768234022500  حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر خدای ناکرده حادثه‌ای پیش بیاید صنفی که پیشکسوت است و بیش از دیگران شهید می‌دهد همین روحانیت‌ است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له  در دیدار فرماندهان سپاه علی ابن ابیطالب (ع) که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد،در سخنانی با بیان این نکته که حفظ دین، اصل اساسی برای حفظ نظام و کشور است، گفتند: از ایرانیت منهای دین و از جمهوریت منهای اسلام کاری ساخته نیست. پس ایرانی بودن و داشتن مکتب ایرانی، فرع قضیه است و نه اصل قضیه، مثل این که ما یک اصول دین داریم و یک فروع دین؛ هر دوی اینها محترم هستند اما اگر فروع دین نزد ما محترم است، به استناد اصول دین است، ایران نزد ما محترم است، ما برای ایران شهید هم می‌شویم و دفاع می‌کنیم، اما این را دین به ما می‌گوید.

ایشان با اشاره به نقش پر رنگ حوزه های علمیه و روحانیون در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کردند: الآن هم اگر خدای ناکرده حادثه‌ای پیش بیاید صنفی که پیشکسوت است و بیش از دیگران شهید می‌دهد همین روحانیت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ظرفیت های عظیم کشور در خودکفایی اقتصادی را مورد اشاره قرار داده و خواستار توجه بیشتر مسئولین به رفع مشکلات مردم شدند.

معظم له بیان داشتند:اگر تمام جهات را هم تحریم کنند به لطف الهی کشور ما می‌تواند خودش را تأمین کند، منتها مدیریت می‌خواهد این مدیریت هم جزء دین است، اصلاح امور ، رفع نیاز مردم و رسیدگی به امور آنان عبادت است.

ایشان با استناد به کلام حضرت امیر در نهج البلاغه ادامه دادند: حضرت امیر(ع) در عهدنامه‌ای که برای مالک اشتر نوشت فرمود مردم ستون دین‌اند. مسئولین ما باید این مطلب را باور کنند. باید باور کنند که رسیدگی به امور مسلمین ستون دین است.

حضرت آیت الله جوادی آملی نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت آمادگی دفاعی خود توصیه کردند و بیان داشتند:

باید از هر نظر مسلّح و آماده باشید و هیچ یک از تجهیزات نظامی را کم نداشته باشید، حتماً باید به جایی برسید که بیگانه به خود اجازه تجاوز ندهد این وظیفه رسمی ماست.

ایشان ادامه دادند:ایران، کرامت را در دفاع مقدس به جهانیان آموخت و این کرامت و بزرگواری را قرآن کریم به ما آموخت که نباید به هیچ کسی حمله کرد، اما همین قرآن کریم به ما فرمود ستبر باشید. این آیه که «وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَهً» یعنی دشمن حتماً باید در شما عظمت احساس کنند، بدین معنا که کسی در مقابل شما نتواند مقاومت کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 9