معاون تبلیغ و آموزش‌های کابردی حوزه: دولت ازدواج جوانان را تسهیل کند

  معاون تبلیغ و آموزش‌های کابردی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه دولت باید به امر ازدواج جوانان کمک کند، گفت: نقش روحانیون و طلاب در تغییر فرهنگ کنترل نسل، به سمت ازدیاد جمعیت، موثر است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، امروز در همایش ” کنترل نسل و چالش‎های پیش رو”، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا قم، در سخنانی با موضوع”جمعیت از منظرآیات و روایات”، با اشاره به اینکه برخی فقر را عامل اصلی کنترل نسل می‌دانند و این مسئله با فرهنگ توکل به خدا، کاملا رد شده است، گفت: خدای متعال فقرایی را که ازدواج می کنند، غنی  می‌کند “وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ”.

وی با اشاره به  فلسفه ازدواج، بیان داشت: فلسفه نکاح و ازدواج، ازدیاد نسل است؛ به طوری که پیامبراسلام(ص) فرمودند “ازدواج کنید و نسل را افزایش دهید”.

معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه های علمیه با بیان اینکه یکی از ویژگی های زنان از نگاه پیامبر اکرم(ص)، نسل آوری  است، یادآور شد: متاسفانه امروز جلوی ازدیاد نسل گرفته شده است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی به روایتی از امام  صادق (ع) اشاره کرد و گفت: “اگرکسی از ترس خرجی ازدواج نکند، به خدای متعال بدگمان شده است”.

وی با انتقاد از کم توجهی جوانان به امر ازدواج، با طرح این سئوال که چرا به خداوند سوءظن دارید، ادامه داد: امام خمینی(ره) در ابتدای تحریه الوسیله می فرماید “خداوند قول داده است  که روزی آنها را تامین خواهد کرد”.

معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه نظام اسلامی به ویژه دولت، باید به امر ازدواج جوانان کمک کند، تصریح کرد: نقش روحانیون و طلاب در تغییر فرهنگ کنترل نسل به ازدیاد جمعیت، موثر است .

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه خواهران مبلغ باید مسئله فرزند آوری را در میان زنان جامعه، فرهنگ سازی کنند، گفت: خواهران مبلغ می‌توانند نگرش بانوان نسبت به مسئله کنترل جمعیت را تغییر داده و در عرصه ترویج فرهنگ ازدیاد نسل، نقش آفرین باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 5 =