معیارهای اسلامی بایددر پروژه های مشارکتی رعایت شود

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرمشهد در حاشیه بازدید صبح امروز اعضای کمیسیون از پروژ ه های مشارکتی منطقه گلشهر، بر رعایت ضوابط و معیارهای اسلامی در پروژه های مشارکتی تاکید کرد.

حجت اسلام لطفی با اشاره به اینکه باید در پروژه های مشارکتی به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود، خاطر نشان کرد: توجه به ساخت مساجد و نماز خانه از ضرورت هایی است که باید در طراحی پروژه های مسکونی و تجاری لحاظ شود .

در ادامه جعفر نژاد مدیر مشارکت های شهرداری مشهد به توضیح دو پروژه ی مورد نظر پرداخت و گفت :یکی  از این پروژه ها مربوط به  پروژه مسکن ارزان قیمت در منطقه گلشهر است که در کنارآن زمینی به مساحت  ۲/۵ هکتاری خریداری و در آن طرح هایی نظیر پارک، مسجدو سالن ورزشی در نظر گرفته شده است .

وی در ادامه افزود : پروژه ی مسکن ارازن قیمت در انتهای محدوده شهری در جهت سازماندهی منازل در منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هر بلوک این پروژه در چهار طبقه و ۱۶ واحد احداث خواهد شد ، تصریح کرد : زیر بنای مفید هر کدام از منازل ۷۵متر مربع است که زمین و پروانه در این پروژه به عنوان امتیاز شهرداری محسوب می شود .

جغفر نژاد با اذعان  به اینکه  پروژه براساس برنامه زمان بندی باید دارای  ۳۳ در صد پیشرفت فیزیکی باشد ، افزود: :در حال حاضر پیشرفت فیزیکی  این پروژه ۵۶ درصد می باشد .

دیگر پروژه ای که مورد بازدید اعضای کمیسیون قرا رگرفت مربوط به پروژه مشارکتی تجاری و پارکینگ اختصاصی بود که رئیس کمیسیون در این خصوص گفت: با توجه  به اینکه  بیشتر تولیدات شهر در مناطق محروم تولید  می شود اجرای چنین پروژه هایی ضرورت دارد .

جعفر نژاد در این مورد نیز با اشاره به اینکه این پروژه در ۴ طبقه تجاری و ۴ طبقه پارکینگ ایجاد می شود، اظهار کرد : سهم الشرکه شهرداری در این پروژه ۲۰ در صد و آورده آن زمین و پروانه می باشد.

در ادامه لطفی با اشاره به اینکه حاشیه شهر با مشکلات ایمنی و بهداشتی بسیاری مواجه است ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر ۹۵ درصد اهالی منطقه فاضلاب خود را در کوچه ها رها می کنند که برای این موضو ع نیز باید تدابیری اندیشیده شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 9