آیت الله نوری همدانی : فرهنگ جهاد و شهادت بر همه گزینه‌های روی میز غالب است

 نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی در واکنش به اظهارات اخیر اوباما، گفت: گزینه فرهنگ جهاد و شهادت ما بر همه گزینه های روی میز شما غالب است و اگر رهبر انقلاب کوچک ترین اشاره ای بکنند همه در صحنه دفاع از کشور و انقلاب حاضر می شوند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ جهاد و شهادت را مهم ترین استراتژی اسلامی در مقابل دشمنان دانست و اظهار داشت: امام(ره) به پیروی از انبیاء و اولیای الهی این استراتژی را در عصر ما زنده کرد.

وی خطاب به اوباما گفت: ما گزینه فرهنگ جهاد و شهادت را داریم که بر همه گزینه های روی میز شما غالب است؛ اگر رهبر معظم انقلاب اشاره ای کنند مرد و زن، پیر و جوان همه در صحنه حضور پیدا می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به یک مطلب تاریخی که شهید هاشمی نژاد در کتاب مناظره دکتر و پیر آورده است، ابراز داشت: ناصرالدین شاه در یکی از سفرهای مکرری به اروپا که نشانه خود باختگی وی بود، خطاب به یکی از مسؤولان انگلیسی که تجهیزات نظامی کشور خود را به رخ می کشید گفت مهم ترین تجهیزات ما فرهنگ جهاد و شهادت است.

این مرجع تقلید افزود: ناصرالدین شاه به نقش علما و مراجع و جایگاه آنان در نزد مردم اشاره کرد و گفت اگر اینها فتوای جهاد بدهند همه ملت ما به میدان جنگ می آیند؛ از همان زمان انگلیسی‌ها درصدد کوبیدن جایگاه علما و روحانیت برآمدند و با همین انگیزه رضاخان را روی کار آوردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی کار بنیاد شهید را بسیار مقدس توصیف کرد و گفت: شما در دو جبهه تلاش می کنید، نخست در مسیر زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت و دوم در رسیدگی به امور خانواده ها و همسران شهدا؛ امیدواریم گام های مهم و برجسته این در این راه بردارید تا بتوانید همواره یادگارهای دفاع مقدس را زنده نگه دارید.

وی با تأکید بر اجرای برنامه های فرهنگی برای زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت به نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: در صداوسیما و سایر رسانه‌های جمعی باید برنامه‌هایی به صورت مستمر اجرا شود تا این فرهنگ پویا بماند؛ در برخی شهرهای ما فرهنگ جهاد و شهادت در معابر عمومی مشهود است و می بینیم که مردم مانند زمان جنگ آماده جهاد هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: این فضا باید در شهرهای دیگر نیز ایجاد شود بنابراین شما با نصب احادیثی که پیرامون فرهنگ جهاد و شهادت داریم، دست نوشته‌های شهدا و وصیت‌نامه های آنان در سطح شهرها می توانید مردم را به در این مسیر تشویق کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی به برخی روایاتی که در عظمت و مدح جهاد و شهادت آمده است اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) نیز تعابیر بلندی در این رابطه دارد؛ ایشان خطاب به بازماندگان شهدا، ‌اسرا، جانبازان می فرمود من در کنار شما هستم و مشکلات شما را مشکلات خود می دانم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی به ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 11