توصیه مراجع به وزیر علوم در قم :از اساتید صالح و متدین استفاده کنید/ چهار شاخص جذب اساتید دانشگاه‌ها

توصیه آیت الله صافی به سرپرست وزارت علوم: از اساتید صالح و متدین استفاده کنید/  چهار شاخص جذب اساتید دانشگاه‌ها از نظر آیت‌الله العظمی شبیری‌زنجانی

 چهار شاخص جذب اساتید دانشگاه‌ها از نظر آیت‌الله العظمی شبیری‌زنجانی

  باید افرادی در دانشگاه برای تربیت دانشجویان به کار گرفته شوند که خداباور،‌ معادباور، دین‌باور و اخلاق مدار باشند تا بتوانند نسل علمی اخلاقی را به جامعه تحویل دهند.
حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار سرپرست وزارت علوم با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در اسلام، گفتند: اسلام به سه مسئله دین، علم و اخلاق اهمیت بسیار می‌دهد و روایات و آیات نیز ما را به این سه امر فرا می‌خواند.

ایشان افزودند: انسان برای رسیدن به کمال به این سه عنصر نیازمند است، ولی اگر بخواهیم از بین این عناصر یکی را به عنوان مهمترین ذکر کنیم، قطعا دین بر آن دو مسئله ارجحیت دارد.

ایشان در ادامه با تاکید به ویژگی‌های دین و علم، افزودند: اگر انسان دارای مسئولیتی باشد و عالم هستی را در این دنیای محدود خلاصه کند و اعتقادی به عوامل دیگر و غیب نداشته باشد، قطعا در کار او تاثیر خواهد داشت و او را از انسانی که معتقد به خدا، عالم غیب و معنویت است، در بسیاری از مسایل متمایز خواهد کرد.

این مرجع تقلید تاکید کردند: علم و اخلاق نباید از هم جدا شوند؛ زیرا وجود آنها در کنار هم زمینه رشد و تکامل را فراهم می سازد؛ بنابراین بسیار مهم است که دانشگاه‌های ما هم علمی باشند و هم اخلاقی.

ایشان خاطرنشان کردند: باید افرادی در دانشگاه برای تربیت دانشجویان به کار گرفته شوند که خداباور،‌ معادباور دین‌باور و اخلاق مدار باشند تا بتوانند نسل علمی اخلاقی را به جامعه تحویل دهند.

حضرت آیت‌الله شبیری زنجای با تقدیر از رویکرد مسئولان کشور به دین و علم، اظهار کردند: این کار قطعا در مسیر رضایت خداست و کاری که برای خدا انجام شود، طبق وعده الهی،مشمول نصرت نیز خواهد شد.

معظم له با تقدیر از مسئولینی که به دنبال احیای دین در جامعه هستند، گفتند: مراجع عظام تقلید، علما و دلسوزان دین همگی برای مسئولین دعا می‌کنند.

توصیه آیت الله صافی به سرپرست وزارت علوم:

سعی کنید در تمامی رشته ها از اساتید صالح و متدین استفاده کنید

حضرت آیت الله صافی در دیدار سرپرست وزارت علوم خطاب به وی تاکید کرد:‌ نسبت به علوم انسانی و دانشگاه‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد و سعی نمایید از اساتید صالح، متخصص و متدین در تمامی زمینه‌های علمی استفاده کنید

به گزارش خبرگزاری رسا، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم و هیئت همراه، صبح امروز پنج شنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله صافی در این دیدار، با توجه به نقش و جایگاه این وزارت‌خانه‌ در تربیت دانشجویان تصریح کرد: از نظر علمی باید سعی کنید دانشگاه‌های ما به بالاترین مراتب علمی رسیده و رشد و ترقّی دانشگاه‌ها روز به روز بهتر شود که انشاء الله در دنیا نمونه باشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جوامع علمی اظهار داشت: باید در کنار مسأله‌ی علم، به اخلاق و جنبه‌های مذهبی هم توجه ویژه‌ای صورت گیرد که انشاء الله تعالی دانشجویان ما با دو بال علم و اخلاق بتوانند به قله‌های بلند علمی دسترسی پیدا کنند و برای اسلام و انقلاب، مایه‌ی افتخار و سربلندی باشند.

وی نقش اساتید را در تربیت دانشجویان بی‌بدیل خواند و ادامه داد:‌ نسبت به علوم انسانی و دانشگاه‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد و سعی نمایید از اساتید صالح، متخصص و متدین در تمامی زمینه‌های علمی استفاده نمایید.

این مرجع تقلید شیعیان جهان افزود: مقاصد ما همان مقاصد اسلام است که امیدواریم دانشگاهیان، با رفع نواقص و مشکلات، بتوانند به مملکت اسلامی در دستیابی به این مقاصد بهتر و بیشتر خدمت کنند.

وی به فرصت محدود عرصه‌ی خدمت‌گزاری اشاره کردند و فرمودند: البته این فرصت‌ها برای همه زودگذر است و باید از فرصت‌های بدست آمده به نحو اَحسن استفاده کرد و ما هم به شما و همکاران محترم حسن ظن داریم و دعا می‌کنیم که در این راه موفق باشید و بدانید که مسئولیت بسیار زیاد و وظیفه‌ی سنگینی دارید که انشاء الله تعالی بتوانید رضایت خاطر انور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 11