نظر آیت‌الله العظمی مکارم درباره مذاکره و ارتباط با آمریکا

  دولت‌مردان باید با هوشیاری، حرکات و رفتار آمریکایی‌ها را زیر نظر داشته باشند، چرا که با توجه به رفتارهای گذشته آنان نسبت به ایران، نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، در  درس خارج فقه خود، در مسجد اعظم قم با بیان این که دولت‌مردان جمهوری اسلامی در سفر به سازمان ملل سنگ تمام گذاشتند، اظهار داشتند: تحولی در ارتباط جمهوری اسلامی با مخالفین به ویژه آمریکا به وجود آمده که باید دید آیا آمریکایی‌ها در این آزمون، قبول و یا مردود می شوند؛ البته نشانه های وجود دارد که غربی ها در مسیر مردودی حرکت می کنند.

ایشان تصریح کردند : دشمنان در مقابل صداقت جمهوری اسلامی که دست صلح دراز می کند، گزینه‌های روی میزشان را پررنگ نشان می دهند و نظام اسلامی را تهدید نظامی می کنند.

معظم له با اشاره به اینکه ارتباط با ایران بعد از ۳۵ سال، بزرگترین امتیاز برای غربی‌ها محسوب می شود، بیان داشتند: آنها توقع دارند که ایران اعتماد سازی کند؛ در صورتی که اعتماد سازی دو طرفه است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به آمریکائی ها گفتند: شما چه حسن نیتی راجع به جمهوری اسلامی نشان داده اید، جز این که تهدید نظامی می کنید و اعتمادسازی یک طرفه را از ایران می خواهید.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که دلتمردان و تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری قدم بردارند، یادآور شدند: دولت‌مردان باید با هوشیاری، حرکات و رفتار آمریکایی ها را زیر نظر داشته باشند، چرا که با توجه به رفتارهای گشته آنان نسبت به ایران، نمی توان به آنها اعتماد کرد.

ایشان تاکید کردند: اگر آمریکایی‌ها به کارخودشان ادامه دهند و گزینه هایی از جمله تهدید نظامی و تحریم را علیه ملت ایران مطرح و اعمال کند، دیوار بی اعتمادی ما محکمتر از گذشته خواهد شد .

معظم له یادآور شدند: البته ما مأیوس نیستیم، ولی امیدوار هم نیستیم، باید دید که طرف مقابل چه می کند؛ بنابراین دولت مردان باید با هوشیاری گام بردارند .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که آمریکائی ها باید عقلانیت داشته باشند، ابراز داشتند: عقلانیت آن است که بخش  مهمی از تحریم ها را بردارند؛ هرچند که آنها می گویند درها همه بسته وگزینه ها روی میز است .

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که صلح منطقه، برای رژیم صهیونیستی سم است، گفتند: آمریکائی ها می خواهند برای جلب رضایت صهیونیست ها ازایران امتیاز بگیرند، که این مسئله هم محال است .

ایشان در پایان  با اشاره به این که جلب رضایت رژیم صهیونیستی، بزرگترین اشتباه سران آمریکاست، تاکید کردند: آمریکائی ها از اعمال تحریم ها علیه ایران ضرر فراوانی کرده اند و باید این روند را اصلاح نمایند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13