آیت‌الله علوی گرگانی: هنر باید در مسیر عبادت و بندگی خدا قرار گیرد

آیت الله علوی گرگانی
 حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که غربی‌ها فرهنگ و هنر را در مسیر ابتذال و ترویج بی بند و باری قرار داده‌اند، وظیفه هنرمندان را در راه ترویج هنر دینی بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: هنر باید در مسیر عبادت و بندگی خدا قرار گیرد.
 حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم  در دیدار مدیران و مسؤولان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این‌که یکی از القاب خداوند مصور است، گفت: این امر نشان می‌دهد که صورت پردازی یک نوع هنر است و ما هم باید پیرو این خط باشیم و تصویر و هنرهایی را خلق کنیم که در مسیر الهی باشد.
وی با اشاره به روایات اسلامی، گفت:‌ خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد و هنر نقش بسزایی در ایجاد زیبایی و نشاط دارد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که هنر همیشه مورد توجه اسلام بوده است، ابراز کرد: نظم و نثر از گذشته در دین ما وجود داشته و ائمه اطهار(ع) نیز به این امر اهتمام ویژه‌ای ‌داشتند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن، گفت: انسان در هر رشته‌ای باید از راه تقوا و صلاح وارد شود و با چنین ورودی در عرصه هنر قطعا می‌توان جوانان را به مسیر خدا دعوت کرد.
وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های ما در عرصه هنر باید در مسیر هدایت جامعه باشد، اظهار کرد:‌ با هنر می‌توان به خوبی مردم را با آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی آشنا کرد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: هنری که از حوزه علمیه وارد جامعه می‌شود باید مردم را با خدا، روحانیت و حوزه‌های علمیه آشنا کند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که غربی‌ها فرهنگ و هنر را در مسیر ابتذال و ترویج بی بند و باری قرار داده‌اند، تأکید کرد: فرهنگ و هنر باید در مسیر عبادت و بندگی خدا قرار گیرد و در این مسیر وظیفه هنرمندان ما برای ترویج هنر دینی بسیار سنگین است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به فرهنگ و هنر اسلامی، گفت: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم باید تلاش کند تا اهداف رهبری در زمینه هنر اسلامی محقق شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 8 =