انتقاد آیت الله علوی گرگانی از بی توجهی برخی ارگان ها به حجاب و عفاف

آیت الله علوی گرگانی
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خواستار همکاری نیروی انتظامی و بسیج برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه شد و گفت:‌ از برخوردهای تند در این مورد باید جلوگیری و به صورت اجتماعی و عاطفی با این معضل برخورد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سه شنبه شب در دیدار سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با اشاره به پیشرفت علم و فناوری کار پلیس را سخت‌تر از گذشته ذکر کرد و گفت: امروز دشمنان با سرمایه گذاری خود موجب ازدیاد جرم و جنایت و گرفتاری شده‌اند اما پلیس نیز به خوبی از کشور حفاظت می‌کند.
وی بر ضرورت تقویت اقتدار درونی پلیس تأکید کرد و ابراز داشت: اگر پلیس ما از درون به کمال برسد می تواند به خوبی بر مشلات بیرونی نیز غبله کند.
حفظ ولایت از مهمترین وظایف پلیس است
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت‌های پلیس کشور با دیگر کشورها، اظهار کرد:‌ پلیس در کشورهای خارجی به دنبال حفظ امنیت و منافع کشور خود است اما پلیس ما نه تنها به فکر حفظ امنیت نظام است بلکه حفظ ولایت را از مهمترین وظایف خود می‌داند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که حفظ ولایت یک امر معنوی و اعتباری است و پلیس نباید بگذارد امنیت ولایی مردم از بین برود، افزود: پلیس باید نسبت به ولایت معرفت داشته باشد، چون در این صورت است که می‌تواند حافظ ولایت باشد.
وی با تأکید بر این‌که کشور ما زیر سایه ولایت است که پیش می‌رود، گفت: این مسائل باید به خوبی برای نیروهای نظامی ما تبیین شود تا بهتر از همیشه به کشور و ولایت خدمت کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی قم در چند سال اخیر، ابراز کرد: نیروی انتظامی در این چند سال در بعد فرهنگی اقدامات مناسبی را انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه بر ضرورت توجه جدی به مسأله حجاب و عفاف در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه امروز ارگان‌هایی که باید در زمینه عفاف و حجاب سرمایه گذاری کنند، کاری انجام نمی‌دهند.
وی با بیان این‌که بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه یکی از دغدغه‌های مهم رهبری و مراجع تقلید است، خواستار همکاری نیروی انتظامی و بسیج برای حل این معضل اجتماعی شد و گفت:‌ البته از برخوردهای تند در این مورد باید جلوگیری و به صورت اجتماعی و عاطفی با این معضل برخورد کرد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت فرهنگ سازی در زمنیه حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: بانوان ما باید بدانند که فرهنگ حجاب و عفاف در نظام اسلامی یک اصل است.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که شهر قم باید در زمینه حجاب و عفاف الگو باشد، افزود: نیروی انتظامی در این زمینه نقش اساسی برعهده دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) مبنی بر در نظر گرفتن خداوند در همه امور، گفت:‌ رضایت خداوند در گرو رضایت مردم است و نیروی انتظامی بداند که اگر در برنامه‌های خود خدا را در نظر بگیرد خداوند نیز از آنها حمایت می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 16