مهمترین وظیفه طلاب، نشر آموزه های دین است

  عضو شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: برای انتشار و ابلاغ آموزه های دین، باید آن را به خوبی آموخت و با عمل خود به دیگران ابلاغ کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدآبادی، در جمع طلاب جدید الورود مدارس علمیه شهرستان‌های خراسان رضوی در مشهد با اشاره به روایت  «الإمامُ الصّادقُ عن أبیهِ علیهما السلام : جاءَ رجلٌ إلى النَّبیِّ صلى الله علیه و آله ، فقالَ یا رَسولَ اللّه، ما العِلمِ؟ قالَ: الإنصاتُ، قالَ: ثُمَّ مَهْ ؟ قالَ: الإستِماعُ لَهُ، قالَ: ثُمَّ مَهْ؟ قالَ: الحِفظُ لَهُ، قالَ: ثُمَّ مَه؟ قالَ: العَمَلُ بِه، قالَ: ثُمَّ مَه ؟ قالَ: ثُمَّ نَشرُه»، جایگاه والای تعلیم و تعلم در اسلام را متذکر شد و گفت: سکوت، گوش دادن، حفظ کردن، عمل به علم و انتشار آن از حقوقی است که باید رعایت کرد.

وی با بیان این که براساس آیه «نَفْر»، انتشار معارف و آموزه های دین، فلسفه وجودی حوزه های علمیه است، ابرازداشت: انتخاب مسیر طلبگی جای تبریک دارد ، تصمیم و عزم در این راه از عنایات الهی است که باید غنیمت شمرد و به خوبی بهره برد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به احادیثی چون «اطلب العلم من المهد الی اللحد»، «طلب العلم فریضه»، اظهارداشت: سلف صالح و بزرگان حوزه علمیه در شرایط سخت دوران خود اینگونه بوده‌اند و برای علم و آموزه های دینی، ایثار کردند.

وی از شرایط امروز حوزه به دوران طلایی یاد کرد و با تاکید براینکه  طلبگی کاری ارزشمند است، گفت: اولین شرط دریافت نور علم، خلوص در کار و توجه به رضایت الهی می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدآبادی بر جدیت و تلاش علمی طلاب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: طلاب علوم دینی باید فرصت جوانی را غنیمت شمرده و از آن برای تحصیل و رشد علمی خود بهره برند.

وی طلبگی را راه جهاد دانست و یادآورشد: این مسیر با محرومیت‌های مادی و معنوی همراه است و باید آن‌ها را تحمل کرد.

گفتنی است؛ در این اردوی یک روزه بیش از ۴۰۰ طلبه جدید الورود مدارس علمیه شهرستان های خراسان رضوی حضور داشتند. روز گذشته نیز حدود ۵۰۰ طلبه جدید الورود مدارس علمیه مشهد در این اردو حاضر بودند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 5 =