آیت الله مظاهری:صهیونیست‌ها خط ترویج فساد و حیازدایی را در جامعه پی‌گیری می‌کنند

درس اخلاق آیت الله مظاهری در مسجد حکیم اصفهان

صهیونیست‌ها خط ترویج فساد و حیازدایی را در جامعه پی‌گیری می‌کنند رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت بصریت بخشی کانون خانواده در برابر هجمه فرهنگی دشمنان گفت: صهیونیزم جهانی با برنامه ریزی های دقیق و استفاده از تجهیزاتی همچون ماهواره و تلفن همراه فساد اخلاقی را گسترش داده است.
حضرت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان، امروز در درس اخلاق خود در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان با اشاره به برخی مفاسد اجتماعی گفت: مرد باید مراقب همسر و فرزندان خود در مسائل تربیتی باشد و زن نیز باید از شوهر و فرزندان در مسائل اجتماعی و اخلاقی مراقبت کند.
وی با اشاره به گسترش مسائل و مشکلات تربیتی در بین خانواده ها خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به رفاه و آسایش خانواده خوب است؛ اما باید مراقب مسلمانی و شیعه بودن خانواده خود بیش از هر چیز اهمیت داد در واقع معنویت خانواده باید اولویت تربیت در خانواده باشد تا از آسیب دیدن فضای اخلاقی و معنوی خانواده جلوگیری شود.
رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: بلوغ زودرس که منشأ آن ماهواره ها و حتی برخی برنامه های تلویزیون کشور خودمان است مصیبتی است که بر اجتماع ما وارد شده، موبایل نیز یکی از ابزارهای اشاعه فحشا و فساد است و صهیونیزم جهانی نیز از تمام اختراعات و ابزارهای مدرن برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند و تلاش می‌کند هرچه بیشتر فساد و فحشا را در جوامع بشری رواج دهد.
حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: دوستی با جنس مخالف یکی از مشکلاتی است که در جامعه نفوذ کرده است در حالی که در قرآن عدم ارتباط داشتن با نامحرم یکی از ملاک‌های شایستگی مردان و زنان ذکر شده است زیرا ارتباط با نامحرم انسانیت را نابود می کند و والدین باید بر این مسأله بسیار نظارت کنند و مراقب آن باشند.
وی پرداخت نکردن خمس را تصرف در اموال امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: پرداخت نکردن خمس، لاابالی گری در خانواده، رعایت نکردن حجاب و پوشش مناسب موجبات بلوغ زودرس و گسترش فساد را فراهم می کند و باید خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند تا به این بلایا دچار نشوند.
نابودکردن بشر از راه شهوت رانی برنامه صهیونیسم است
این مرجع تقلید تبلیغ شهوت رانی و گسترش آن در جامعه را برنامه صهیونیزم برای نابود کردن بشریت خواند، ابراز داشت: در محیط های تحصیلی با برنامه ریزی های غلط و نادرست حجب و حیای دختران از بین رفته و باید با تربیت صحیح در خانواده از آن جلوگیری کرد با این که برنامه‌های تربیتی خانواده‌ها باید عاری از خشونت و تحقیر و جریحه دار کردن احساسات باشد.
رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: از راه‌های کارشناسی شده و صحیح باید به تربیت فرزندان در محیط خانواده پرداخت زیرا در علم روان شناسی اثبات شده که بسیاری از انحرافات و مشکلات اخلاقی جامعه نشأت گرفته از خطاهای تربیتی والدین است، اگر والدین به ظواهر شرع انقیاد نداشته باشند نمی‌توانند در تربیت فرزندان خود موفق باشند.
 بهترین امر به معروف و نهی از منکر عمل انسان است
آیت الله مظاهری تربیت فرزندان از راه امر به معروف و نهی از منکر از طریق عمل را بهترین راه برای تربیت برشمرد و افزود: مجالس مختلطی که نامحرمان در آن باهم در ارتباط هستند و با یکدیگر ارتباط و همنشینی دارند زمینه را برای انحراف فراهم می کنند و باید خانواده هایی که نگران مسائل فرهنگی و اخلاقی فرزندان خود هستند به این مسأله توجه خاص داشته باشند.
این مرجع تقلید با اشاره به نفوذ صهیونیست ها در ایالات متحده و برنامه ریزی آنها و اجرای آمریکا برای گسترش فساد تصریح کرد: شیطان از کم شروع می کند و گناه کوچک و کم را تبدیل به انحرافات عجیب و بزرگ می کند و این همان شیوه ای است که دشمنان برای نابود کردن جوامع بشری به خصوص کشور ما در دستور کار قرار داده اند.
رییس حوزه علمیه اصفهان صهیونیست ها را بنیانگذاران فساد اخلاقی در جهان برشمرد و اظهار داشت: هرگز فکر نمیکردم که جامعه ما و کشور ما نیز تحت نفوذ هجمه برنامه های ضد فرهنگی و غیر اخلاقی دشمنان قرار گیرد ولی نباید ناامید شد و هر کس باید از خود و خانواده خود برای اصلاح و تربیت جامعه شروع کند.

ایشان در پایان ابراز داشت: نظارت صحیح و مطلوب، پرهیز از رفتار های تنش زا، تسلط بر اعصاب و رسیدگی صحیح و کامل به خانواده بهترین راه برای جلوگیری از گسترش فساد در بین اعضای خانواده و منحرف شدن اعضای خانواده است که باید مورد توجه همه اعضا به خصوص والدین قرار بگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7